Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Jag har ett ardenner sto som fick förlossningsfång 7/6 -07... kämpar mot det fortfarande. Hon har fått specialskor och är nog på...
Svar
6
· Visningar
1 182
Senast: Ardennern Donna
·
E
Foder & Strö Finns det lab som gör det? Jag brukar använda Analycen men på deras följesedel står det där man kryssar i mineraler: "Mineraler i...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Egonson
·
S
Hästvård Ja.. varje gång samma visa.. Så fort pållen blir lastad och vi ska iväg någonstans så ser alltid svansen ut som sk*t när vi kommer...
2
Svar
23
· Visningar
1 872
Senast: SirWillgott
·
M
Hästvård Min nuvarande hovslagare har skott min häst 2 ggr, och det fungerar bra, förutom att jag tycker att trakterna ser lite höga ut i...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: marer
·
Foder & Strö eller salt? eller vad ger man en häst som svettas floder?! behöver den extra tillskott av något slag?
Svar
3
· Visningar
816
Senast: mahlmt
·
Hästvård ok, jag är ingen dressyr ryttare men jag tänkte att dressyr ryttare kan lite om att bygga upp muskler på hästar kanske.. så vad är...
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: lillbeka
·
Foder & Strö Kommer att åka på semester inom kort i 2 v och hästen kommer då att få vila större delen av tiden.. Ev kanske ridas ut nån gång, men...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Jois
·
Hästvård Hur behandlar man detta :devil:-tyg på bästa sätt?? Hört om aloe vera, verkar funka bra. Nått annat?
2
Svar
30
· Visningar
3 271
Senast: StoraThora
·
Hästvård Kan det finns någon som helst annan orsak än hovbensrotation när en häst går med dubbelslag? Shettisen min gör det på alla fyra... är...
Svar
6
· Visningar
2 123
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö :confused:hur gör man när det är för mycket kalcium i grovfodret? Finns det nåt foder som innehåller väldigt lite kalcium? eller gör det...
Svar
11
· Visningar
933
Senast: Antiqua
·
Hästvård Hur ser prognoserna ut??? Förändringar där??
Svar
12
· Visningar
11 486
Senast: ansk
·
E
Hästvård Hörde av en bekant att hästar som står ute (i regn och blåst) och skakar, inte fryser utan gör så för att hålla värmen. Men är det...
Svar
9
· Visningar
1 816
Senast: Nicke
·
S
Hästvård Jag har en underbar föl unge Chaplin och hans mamma Nova. Nova har de senaste 2 åren gått ute på lösdrift året runt, men nu är...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö En fråga till alla kornutfodrare; ger ni enbart korn? Har hört något om att endast 1/3-del av kraftfodergivan skall utgöras av korn...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Någon som har nått att säga om den här analysen på hösilage? Ts 67 % smältbart råprotein 36 g/kg foder energi 6.3 mj/kg foder...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Elisha
·
S
Hästvård Hallå kan nån ge mig ett bra råd ang annans häst? där jag bor så står det en ensam häst en travare tror jag men han har gått ensam på...
Svar
18
· Visningar
1 421
Senast: älgen
·
B
Foder & Strö jag har haft min häst på ridskola förut och då har hon alltid fått hö 4ggr/dagen. nu när jag har flyttat henne så är det inte längre...
2
Svar
20
· Visningar
1 973
Senast: Kirre
·
J
Hästvård NU kommer ramaskriken börja men jag måste få veta så snälla predika inte för mig. Jag mitt förbann*de pucko har totalt glömt bort att...
2
Svar
31
· Visningar
2 199
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Nu har jag en fundering angående vår sällskapshäst som vi fick hem nu i höstas. Det är en fjording som är 16 år. Häromdagen när jag...
Svar
2
· Visningar
1 651
Senast: Fredag
·
M
Hästvård Vad göra åt det? Hästen har fårskinn på gjorden men skavsåren återkommer hela tiden ändå. Kan det bero på något annat, någon infektion i...
Svar
6
· Visningar
1 933
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka