Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård en häst i stallet jag står i har en hård runt knöl på slutet av svansroten dom säger att det är en tumör och nu har han fått en liten...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Flizan
·
Hästvård nu är det så att min häst står i stallet med svullna bakben, fast dom är inte vattniga utan hårda, och nästan fullt med vad som kan...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: PETRA R
·
B
Hästvård Hej! Kan någon där ute säga hur lång tid innan klippning jag ska ge medlet till min ponny? Tacksam för svar!
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Nafayette
·
R
Foder & Strö Har ett problem med min svårfödda häst, han faller ur på vintern om han inte får määngder med mat, eftersom han inte är så himla sugen...
2
Svar
21
· Visningar
2 733
Senast: et_flickan
·
Hästvård Är det ofarligt att göra detta? Min häst ska snart vaccineras och snart klippas. Han är enligt förra ägarna hysteriskt rädd för...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: minschamamman
·
Foder & Strö Ett argument för att müsli är bättre än pellets är ofta att man ser vad fodret innehåller, så att tillverkaren inte kan "hälla i vad som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 114
Senast: Kirre
·
Foder & Strö BoT säljer ju nyponpulver för lederna, är det någon som testat att ge det till sin häst? Resultat?
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Masse
·
Hästvård Häst drabbad av pälsätare skall utöver t.ex. tvättar med Dermocan även avmaskas, vilket ju passar bra hur som helst så här på...
Svar
14
· Visningar
1 441
Senast: tgd
·
R
Hästvård Hej Min stackars isis har blivit ganska svårt drabbad av regnskållor! Är det någon som har tips och råd?? Vet har varit där, han har...
Svar
19
· Visningar
2 308
Senast: HannaPP
·
E
Hästvård Mitt sto hade för några dagar sedan tre små "klådiga skorpor" vid manken. De har torkar bort ganska bra nu, men i morse hade hon igen en...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Enna
·
Foder & Strö Har läst i en tråd att man torkat o malt nässlor som vitamintillskott. Hittade ett stort fint nässelstråk o funderade på om jag skulle...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Barnardo
·
Foder & Strö Hej Ni som har betfor och har uträknad foderstat, räknar ni med torr eller blöt betfor?? blev en diskution om det i stallet igår...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: peggan
·
S
Foder & Strö vad ger man gammla hästar för mineraler?? tack på förhand mvh emma
Svar
3
· Visningar
644
Senast: arabia
·
Foder & Strö Visst är det okej att ge en häst som haft fång betfor? Vänja in gradvis of course... Hur mkt kan man ge? Min gammling blir så fort...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: arabia
·
Hästvård Någon som vet något om tracheal kollaps? En bekant har en ponny som fått detta, plötsligt vid 10 år sålder. Jag vet "lite", men vill...
Svar
9
· Visningar
3 928
Senast: ameo
·
S
Hästvård :)hej mitt fullblod(23år)är och har varit länge väldigt lös i magen,det bara skvätter. vad kan det va hon går bara på bete nu och...
Svar
9
· Visningar
887
Senast: spindel_17
·
Hästvård Hur ser man att en häst har hovbensrotation utan att röntga hoven?
Svar
12
· Visningar
1 464
Senast: ameo
·
L
Foder & Strö Läste just i en artikel att det ska finnas hästfoder anpassat till äldre hästar. Vet ni något sådant, eller tillverkare som säljer...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Ylva86
·
Hästvård .. hur känsliga upplever ni att era är för knott etc? Och vilka åtgärder vidtar ni för att skydda dem under sommaren och så här under...
Svar
17
· Visningar
1 587
Senast: Jegi
·
Hästvård Sedan en dryg vecka tillbaka ger jag min häst Flexijoint. Det som gör mig lite fundersam (läs:bekymrad) är att han sedan två dagar...
Svar
3
· Visningar
2 866
Senast: Albatross
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka