Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Hejsan, jag har nyss bytt stall. Där använder dom höselage vilket jag aldrig använt tidigare. Tillproblemet: Höselaget blir varmare...
Svar
13
· Visningar
3 934
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Jag kan inte koncentrera mig, jag känner mig skakig och rädd. I morgon ska jag åka och röntga min fånghäst och jag tror inte det slutar...
Svar
15
· Visningar
1 333
Senast: Ninne77
·
Hästvård Midsommar helgen blev våran häst halt ,lät honom stå 4 veckor . Men då han fortfarande visade hälta åkte vi till kliniken . Blev sprutad...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: neferra
·
Foder & Strö Har fått ett bra hösilage i år men med jättehög kvot (9), passar unghästen perfekt men med de äldre hästarna måste jag få ner kvoten...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Glimm
·
M
Hästvård Igår kväll när jag kom tbx till stallet efter att varit på hoppträning kände jag som vanligt igenom min häst och linimenterade henne...
Svar
11
· Visningar
1 489
Senast: MakeMyDay
·
Hästvård Sitter med en del funderingar runt mitt 3-årssto och hennes framtid. Känner mig lite ledsen och uppgiven och är i behov av er kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: Noa
·
S
Foder & Strö Jag har ett bra hösilage (har inte värden här tyvärr...) som gott och väl täcker både energi och proteinbehovet hos min häst. Alltså har...
Svar
6
· Visningar
1 016
L
  • Låst
Hästvård Hejsan! Tänkte bara höra om någon av er vet hur det ska gå till när all avmaskning blir receptbelagd den 15 Okt. Var på Apoteket...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Boj
·
G
Hästvård Min ettåring fick ett ganska så djupt sår på benet i sommras. Det läkte efter en tids behandling men nu har hon fortfarande kvar en...
Svar
1
· Visningar
4 010
Senast: smulan87
·
R
Foder & Strö Har ett halvblod som står på halm sedan två månader tillbaka. Nu visar det sig att han äter upp mycket av halm bädden varpå han blir...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Bellafjella
·
K
Hästvård någon som vet något om det mer än att dte är avjoniserat vatten + nått mer?
Svar
1
· Visningar
1 210
Senast: tott
·
S
Foder & Strö hej kan man komplettera krafft groov o kornkross till en tunn gammal häst + lite lusern mvh emma:rofl:
Svar
6
· Visningar
868
Senast: milly
·
Foder & Strö stallägaren skulle ta hem havre som hon nu också fått. jag undrade så klart om det var årets havre och ja, det var det. då sa hon att...
2
Svar
20
· Visningar
2 567
Senast: RIA
·
Hästvård Jag blir snart mentalsjuk på valackens konstiga 'eksem' alt mugg (infekterade eksem är diagnosen från vet) på ena bakbenet. Det bara...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Sar
·
Z
Hästvård Jag skrev i en tidigare tråd om min häst som hade behandlats för hovledsinflammtion, men som även upptäcktes ha urkalkade strålben. Jag...
Svar
2
· Visningar
719
P
Hästvård Är det ngn som har erfarenhet av ligament skada (X_plattan) Har en 6 åring som har fått en ligament skada på höger bakben. Har varit i...
Svar
2
· Visningar
2 227
Senast: Kivina
·
B
Foder & Strö Eftersom vår nya ponny inte verkar må så bra av havren tänkte jag prova müsli. Men har tänkt att hålla mig så billigt som möjligt. Har...
Svar
2
· Visningar
878
C
Foder & Strö Nån som använder sig av det? Vad tycker ni? www.salsafoder.se Jag använder musli till mina hästar, men nu har många foderförsäljare i...
2
Svar
25
· Visningar
4 838
Senast: Kirre
·
Hästvård har inte så stor erfarnehet utav Arnika, men liniment har man hunnit med en del. men vad tycker ni det är för skillnader? vad använder...
Svar
18
· Visningar
2 923
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva få av ena skon fram på min häst, pga att det fastnar lera osv på undersidan, mellen skon och hoven, han har nu...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: juvelen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka