Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en ganska tunn häst som har fallit ur en del det sista. Har ökat kornet till henne och hade tänkt öka ännu mer allt eftersom. Nu...
Svar
17
· Visningar
1 173
Senast: fialotta40
·
T
Foder & Strö När ni kör in en bal i hagen där hästarna är under vintern, så lägg balen så att den inte kan s a s rulla. Den ska vältas. Sedan...
Svar
13
· Visningar
1 361
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hej min 3,5 åring ska iväg till fodervärd, och hon har mest vilat i sommar... vilken typ av foder bör en unghäst ha? jag har gett...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: pinky
·
Foder & Strö ..för foder? Och hur mycket? Och hur gamla är dom? Hur mycket rids dom eller annat motsvarande arbete?
Svar
17
· Visningar
1 776
Senast: Pegija1
·
Hästvård Det är högar, med bollar. Normal färg, normal lukt. Ser för ögat fullkomligt normalt ut. Men eftersom jag handmockar den boxen, med...
Svar
15
· Visningar
2 954
Senast: Alexandra_W
·
H
Foder & Strö min häst ska ha ca. 450 smrp enligt tabeller och enligt hans vikt och arbete. Mj ska väl då vara ca. 75. jag skulle vilja ge honom...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: milly
·
Foder & Strö om man inte vill ge betfor, vad kan man ge istället? jag vet ju att betfor har växttrådar som är bra för hästen. just därför ger jag...
Svar
15
· Visningar
3 346
Senast: RedRum
·
Hästvård Vår ena häst, ett tinkersto var idag helknasig. Hon brukar verkligen va lugnet själv men idag när vi gjorde iordning henne för att rida...
Svar
5
· Visningar
3 342
Senast: Cheval
·
L
Foder & Strö Jag har precis börjat fodrat med Hippolyts foder, dels Irish mash och deras mineraler i pelletsform, är det någon som använt deras foder...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: busigdemon
·
  • Låst
Hästvård Att avmaskningsmedel kommer bli recepbelagt från och med den 15okt. Pga EU-krav :confused:
Svar
9
· Visningar
872
A
Foder & Strö Hej !! Hur mkt hö räknar man i snitt att ett föl som vuxen kommer att väga 450 kg, ska äta om dagen? Har ni några bra tips på...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Madelene
·
J
Foder & Strö Förra veckan när jag var på kriterieaktionen och vi gick förbi Kraffts mässmonter såg jag där att dom nu gjort både B-vitamin och...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Madelene
·
S
Hästvård Ja jag fattar inte vad som hänt. Kom ut i stallet vid 22-tiden för att kvälla hästarna. Bruksnordisen ligger ner och relaxar. Hämtar hö...
2
Svar
20
· Visningar
2 310
Senast: Bialitt
·
A
Foder & Strö Undrar hur ofta en häst ska ha hö/hösilage? Hur ofta får era hö/hösilage?
2
Svar
21
· Visningar
13 640
Foder & Strö Hur länge behöver det korn som skördades i sommar lagras innan man kan ge det som hästfoder? Vet att havre behöver ligga några månader...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård en knöl på ett ben som inte är varm eller ömmar, vad kan det vara..?den är ungefär i omkrets som en knytnäve och går nån/ett par...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: melvin
·
Foder & Strö Har köpt hö på rundbal. Analysen hade inte kommite ännu men tidigare år hade den legat på ca. 9 mj och 90 smb.rp. Vi hade tänkt ha fri...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: MischaMir
·
J
Foder & Strö har nu börjat leta hösilage för första gången och hittade en trevlig kille...och han hade en sort med rödklöver, vitklöver, eng rajgräs...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: jupiter-judex
·
A
Hästvård Våe ponny har mugg bak. Torrt och lite rodnad samt lite avskaft hår. Vilken behandling rekommenderar ni? Han står tyvärr i en ganska...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Fairlive
·
Foder & Strö Vilka mineraler ger ni era hästar, nu har mina fått Krafft Grön pelleterade mineraler vet dock ej om jag ska fortsätta med dom. Kaela...
Svar
17
· Visningar
1 047
Senast: fettso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka