Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När känner på min häst så hittar jag massor med små bulor på kroppen, han verkar inte lida av det . Kan det komma från fodret tro ? Dom...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: Nemis
·
M
Hästvård Hej. Kan en häst rapa?:confused::confused: Idag när jag var i stallet. och hade tatt in min häst. När han ätit upp sin kraft, havre...
Svar
10
· Visningar
2 842
Senast: Mliisan
·
S
Foder & Strö Har ett fjordsto som för närvarande får havre och betfor i sin krafthink. Skulle vilja öka energiintaget för att få mer "go". Vill inte...
Svar
10
· Visningar
912
H
Hästvård Med risk för att uttråka er... (finns ju hur mycket som helst om fång härinne, men...). Jag har två hästar som fått fångkänning i år...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: milles mamma
·
Hästvård Min häst har precis fått fång, och undrar en sak.. När man sedan kan börja sätta igång henne igen kan det vra bra för henne att bli...
Svar
19
· Visningar
1 346
Senast: Josssefine
·
Hästvård 7 årig varmblodstravare som jga älskar över allt på hela jorden. Men det är ett evigt igångsättande efter skada och vila pga skada...
Svar
8
· Visningar
911
Senast: Pigalle
·
I
Hästvård Är det ok om hästen går utan täcke i vinter, och endast regntäcke om det regnar/snöar/blåser mkt? Han kommer inte att klippas, och...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 328
Senast: prallan
·
Hästvård Jag har aldrig någonsin haft en häst som fått lymfangit under alla år, så min kunskap om det sträcker sig till enbart teoretisk fakta...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
15 007
Senast: Corax
·
Hästvård Min kära kamrat har börjat bete sig konstigt vid ridning. Har ju inte vart hemma på hela veckan (praktik) och ridit eller observerat...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: roadkilled
·
Hästvård Täcken har aldrig varit min grej. Jag har alltid svårt att veta vad som är vad och vad man ska titta på etc. etc. Så - nu undrar...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Läkemedelsnamn Styrka och beredningsform Djurslag Axilur 2,5 % oral suspension Får Axilur 22 % granulat Häst...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård vet inte om det här ligger rätt nu, men nån får slytta på det om det inte gör det .. :smirk: det är så här att jag har nyligen köpt...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Tinuri
·
C
Hästvård Har nyss fått hem ett nordsvenskt 3-årigt sto med god mantillväxt, tyvärr är hon inte borstad särskilt ofta och har en del tovor och...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Har noll kunskap alls om bronkit. Har förstått att det är någon form av luftvägssjukdom! Men exakt vad är det? vad får hästar det...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: smessis
·
M
Hästvård Okej, liten fråga, som jag hoppas att någon med RIKTIG kunskap kan hjälpa mej att reda ut.. Var med araben till klinik i torsdags för...
2
Svar
28
· Visningar
3 228
Senast: Luxus
·
R
Hästvård Har någon här erfarenhet av att få tillgång till plåtarna från en hältundersökning? Var nere på en sådan för 2.5 år sedan och är...
Svar
11
· Visningar
1 235
Senast: Rambolina
·
G
Hästvård Har någon erfarenhet av att det finns kluster av röda prickar under tungan. Har häst för köp och bytte bett då den fixar med tungan så...
Svar
1
· Visningar
1 538
Senast: via
·
J
Foder & Strö Min häst brukar i vanliga fall äta kornkross, men nu råkade vi köpa en säck med okrossat korn. Så min fråga är, hur stor skillnad är det...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: j3nnif3r
·
Foder & Strö Hej hej. Jag skulle köpa sojamjöl i lösvikt på en kvarn här i närheten men de kallade det för "sojaskrå". Är det samma sak? Sen...
Svar
5
· Visningar
2 928
Senast: Bellafjella
·
P
Hästvård Har en 6 åring som har fått en ligament skada på höger bakben. Har varit i Skara flera gånger nu på återbesök. Har varit väldigt nöjd...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: ohanel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna