Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilket ger ni, torkade eller tinktur? Är det ngn skillnad?
Svar
2
· Visningar
574
Senast: Carisma72
·
Hästvård Nu nalkas täckessäsongen, och jag ser att flera inlägg redan handlar om det. Nu undrar jag: Hur gör ni, har ni täcken på alltid, är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 075
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Försökte tappert att räkna ut en foderstat i hippocampus men vet inte om det lyckades speciellt bra. Höet: Ts 84 % smrp 35 g/kg...
Svar
15
· Visningar
1 298
Senast: Kirre
·
J
Hästvård Har din häst ticks? Vår har det till och från, idag när solen bröt igenom molntäcket och dottern red henne så var hon ganska hemsk...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: jumanji
·
C
Foder & Strö Blev lite inspirerad av en annan tråd på hästvård så jag tänkte slänga ut en egen tråd här Mat till äldre hästar... vad ger ni era...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: Colombia_Girl
·
D
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för mat? Och hur mkt
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 971
Senast: Egonson
·
Hästvård Mitt lilla sto har drabbats av bärrandsröta. Hovslagaren skar bort en bit på bakhoven och jag fick instruktionen att borsta rent varje...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Madelene
·
S
Hästvård Är det någon mer än jag som tycker det är dålig kvalité på söm och skor? Skodde för ca 5 vekor sen med exrta svetsad kant längst fram på...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Madelene
·
S
Hästvård Jahapp, nu har 5 åringen lyckats skadasig själv IGEN!! De är värkligen inte första gången. Jag släppte ut hästarna och på ca 5 - 10...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: tiotusenunderstreck
·
I
Hästvård Hjälp fort. Jag undrar i fall man kan ha benlindor, på sin häst i hagen. För att undvika, leriga,smuttsiga ben, så mycket som de går...
Svar
9
· Visningar
1 988
Senast: Alexandra_W
·
K
Hästvård Ni som har dom BoT-skydden som är typ en padd med kardborreband, har ni dom på hästarna på nätterna eller i hagen? Vad har ni för...
Svar
16
· Visningar
2 010
Senast: Alexandra_W
·
L
Hästvård Vad har ekollon för effekter på hästar? Har för mig att de i stor mängd är giftiga, men vad är det för ämne och hur påverkas hästrana...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: sissu
·
D
Foder & Strö Ni med hosthästar, hur gör ni rent praktiskt när ni lägger höt i blöt? Jag har hosthäst men har inte hittat nån bra rutin för det ännu...
2
Svar
21
· Visningar
3 358
Senast: Dam
·
Hästvård Finns det ngn som kan förklara orsáken till varför en häst får gropar/ojämnheter i pälsen nu när pälssättningen börjat? Hästen jag...
Svar
2
· Visningar
769
J
Foder & Strö vet att jag sett hur man räknar ut det här förut men vet inte om det blivit något fel på min sökfunktion....kvittar vad jag skriver så...
2
Svar
27
· Visningar
2 440
Senast: jupiter-judex
·
L
Foder & Strö Har 3 tävlingshästar och sen 3 shettisar och en travar (inte min) Detta är 3 ensilage analyser, kan ni tala om för mej vilken som är...
Svar
16
· Visningar
1 053
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Sa tankte mig en trad i ungifar samma still som huskurstraden, men som handlar om konstiga, galna i vissa fall korekta pastaenden av...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 741
Senast: Boj
·
F
Hästvård Är det någon skillnad på mässingbett, stålbett, borstat stål o.s.v och i så fall vad är det för skillnad :confused: Min kompis sa...
Svar
2
· Visningar
641
P
Hästvård Ifredags blev min häst jättelös i magen, gav han lite halm tänkte att det nog var vädret. Var inte mycket bättre på lördan frågade...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: rosita
·
C
Foder & Strö Har en gammal trotjänare, 23 år som gått på ridskola i 10 år.. Han börjar bli gammal och stel.. Vill ge han nått som gör han...
Svar
10
· Visningar
2 818
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden
  • Småhunds ägare