Hur vattna hö?

Sv: Hur vattna hö?

Min häst är ingen hosthäst men älskar att doppa höet i vatten ändå. Så han har alltid en vattenhink brevid höet så får han doppa själv :bump:

Sv: Hur vattna hö?

Spola med slang. eller lägg hönätet i en stor balja.
Varför inte hösilage, dammar ju in:idea:te

Hej! Har tyvärr ingen bra leverantör av ensilage i år, annars hade jag haft det.
Tack all för svar! Har funnit en variant som funkar någorlunda: Lägger höt i hönät, lägger hönätet i stor balja med vatten, hänger upp på en stege för att droppa av, färdigt att servera. dock inte utan att skor och byxor är dygnsura, flera tips är välkomna!!! :bow:

Liknande trådar

Hästvård Skrev om mitt problem i en äldre tråd, men den hade försvunnit så långt i listan att jag tog med friheten att skapa en ny. Min häst...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 815
Senast: Nafayette
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 386
Foder & Strö Har några funderingar som har fastnat i mitt huvud som ni kanske kan reda ut åt mig :) Min "hosthäst" får sitt hö blött och det enda...
Svar
4
· Visningar
1 613
Senast: Mystofflan
·
Foder & Strö Har i samband med ägar byte av stallet fått ett problem. de har köpt in ett vinterlager silage utan analys, med tanken att det är från...
2
Svar
27
· Visningar
2 781
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V