Dålig kvalitè på söm och sko

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sofiis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 195
Sv: Dålig kvalitè på söm och sko

Det är ganska stor skillnad på skor och skor. Mustad håller längst anser jag, Kerkheart är däremot betydligt trevligare att kallrikta. KW befattar jag mig inte ens med.

Har också bytt från KW (när jag inte visste bättre ;) ) till Mustad. Bokstavligen mils skillnad. :angel:

Kvalitén på skon. Bra nog mycket bättre, håller längre. Sen är SW:n (en modell av Mustad) klart bättre formad än KW;n sett till hovform. KW;n är ju RUND om man ser till form och sömhål.

ok,
Jo jag har sett att dom skiljer sig en del åt, mustards är dessutom fasad gentemot sulan och tåkappan tar inte så stor plats som den gör på KW'n
Har mustards en modell som heter SM? , har för mig att jag sett det märket på skorna..
skiljer sig isåfall SW och SM?

Det problemet hade jag förut, fick byta ut alla söm efter 4 vekor på nordsvenskarna.

Nu skor min nya hovslagare med rejäla arbetsskor och rejäla söm och jag behöver bara kratsa ur hovarna, helt underbert :love:

/M

Liknande trådar

Hästvård Min häst har alltid haft väldigt bra hovar för sin ras (halvblod/fullblod) men senaste tiden har de blivit riktigt dåliga och det verkar...
Svar
17
· Visningar
3 945
Senast: Centaur
·
Hästvård I tisdags skoddes hästen då hände en olycka :/ Hovslagaren skulle slå i första sömmen på ett bak ben o hästen sliter benet ur hans grepp...
2
Svar
26
· Visningar
4 758
Senast: coari
·
Hästvård Jag hade varit tacksam om någon kan ge mig lite input över vad detta kan vara.. 15-årigt halvblodssto som går på lösdrift, har haft 4...
Svar
12
· Visningar
4 403
Hästvård Har ägt min häst i 2,½ år och han har hela tiden haft superhovar, tills att jag bytade hovslagare i höstas, sedan har det bara gått...
Svar
7
· Visningar
1 750
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare