Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Ni som ger era hästar kraffts Grund ger ni även mineraler eller räcker det som finns i Grunden?
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Fredag
·
S
Hästvård Har fått avmaskningsmedlet Droncit oral gel utskrivet på recept. Blev förvånad när veterinären har skrivit att hästen ska stå installad...
Svar
12
· Visningar
2 222
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Hej! Skrev upp mig på en lista för att vaccinera hästen för ett par veckor sedan, men under tiden har hästen gått och skadat sig och...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: sabbet
·
A
Hästvård Snart får vi hem vår nya ponny, maxad c-ponny på 14 år. Han har tidigare ätit ett fullfoder "Eggersman". Vet inte var man köper detta...
Svar
12
· Visningar
3 191
Senast: pinky
·
Hästvård jag håller på och läser om hovsjukdomar och har läst flera gånger att man ska behandla fång med smärtstillande/antiinflammatoriska...
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: Jessica1987
·
Hästvård skulle vilja veta lite mer om denna sjukdom, hurr man undviker smittspridning på bästa sätt, vilka behandlingsmetoder som finns för häst...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: hillevie
·
T
Foder & Strö Har precis köpt en 4årig ponny som äter kornkross, ville fortsätta med samma foder nu när jag har köpt honom men enligt förra ägaren har...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: trav
·
C
Hästvård kom ut till pållen idag och han har en svullnad på ganacherna(?) alltså på sidan av huvudet mest på vänster sida och det gick upp mot...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Har just räknat ut min hästs foderstat med hjälp av en foderbok och kom fram till att han får mer energi och mer smrp än hans "behov"...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Väntar på årets hö analys som säkert är sämre än förra året. Mitt fullblod är inte igång än, har börjat trava henne lite grann nu och...
Svar
16
· Visningar
1 538
Senast: Kirre
·
Foder & Strö När ni börjar med lucern hur snabbt vänjer ni in då? Hur mkt ger ni vid starten (beroende såklart på hur mkt ska ha sen vid...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: fragansia
·
L
Foder & Strö Jag sköter en 20 åring pga ägaren inte hinner med honom. Tyvärr rids han inte regelbundet eftersom det nästan bara är jag som rider...
Svar
16
· Visningar
1 130
Senast: milly
·
Hästvård Hur fort kan en liten hålvägg bli djup? ca 1-1.5cm Kan det gå på någon vecka?
Svar
12
· Visningar
1 750
Senast: bigganl
·
Hästvård Min häst har problem med tänderna, vilket har medfört spänningar i hela kroppen och givetvis ovilja till arbete. Han fick massage i...
2
Svar
22
· Visningar
1 481
Senast: aysha
·
L
Hästvård Hej! jag har en korsningsponny (f.d. ridskoleponny) Kat:C på 21 år som är insjunken i flankerna sen en tid tillbaka. Har kontaktat...
Svar
1
· Visningar
1 370
Senast: heidi maria
·
Foder & Strö jag ger min häst hösilage nu, men vi ska byta stall och där ingår hö i stallhyran. hur lång övergång ska jag ha? jag tar ju med...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Vall är väl färskt gräs som växer på en vall/åker? Vallväxter kan vara rödkläver, vitklöver tex. och vallfoder är foder som är odlat för...
Svar
5
· Visningar
1 458
M
Foder & Strö Hej! Jag har efter analys kommit fram till att mina hästar behöver extra tillskott på mineraler i vinter. Jag ser att det finns...
Svar
3
· Visningar
1 196
Senast: Thera
·
Foder & Strö Alla säger att fång hästar inte får äta det och inte det.. Men vad får en fånghäste äta egentligen? Ja menar tex frukt och sådant...
2
Svar
34
· Visningar
3 930
Senast: Josssefine
·
C
Foder & Strö Eftersom min lilla shettis blir lite halv dålig i magen av hösilage så fick jag rekomendation av mkt erfaren vän att ge linfrö. Och det...
Svar
11
· Visningar
1 530
Senast: Carisma72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare