Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Vi ska i helgen och kika på ett föl ca 45 mil i från oss. Fölet kommer inte bli besiktad innan vi ska kika på den och bestämmer vi oss...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: zzmamma
·
U
Hästvård hej! har hittat den perfecta annansen men hästen har bockhov! vad innebär detta ? i annonsen stog det att den kunde ridas lätt till...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: mackan
·
Hästvård Hej!. har en fråga angående färgen ,skimmel.. Stämmer det att dem är känsligare för sol än andra hästar och om dem är det hur myckert...
Svar
7
· Visningar
1 886
Senast: Centaur
·
Hästvård Har precis fått höra att pellets (ex Krafts) inte är särskilt bra att ge pga av biverkningar/biprodukter som kan finnas i ett pelleterat...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 490
Senast: Zab
·
D
Hästvård Mitt sto är troligen överkänslig mot insektsbett (vet. antog knott) och han sade att det var misstänkts vara ärfligt. Läste om en...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: diny
·
A
Hästvård Har en liten funfering kring eksem! Jag har en nordsvensk som haft eksem sen hon var 7 år hon är 10 idag. Hon har täcke dygnet runt...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Fick en ganska kurig fråga, som jag faktiskt inte vet svaret på, men någon annan kanske vet? Det tänkta scenariot: Person X ska...
2
Svar
28
· Visningar
3 943
·
Hästvård Min "lille" nordsvenska kille har en så fruktansvärt tråkig man. :cry: Han kliar sig inte eller så, men manen är kort, tunn, stripig...
2
Svar
34
· Visningar
2 620
Senast: MorvanMorr
·
Hästvård Har ju varit på djursjukhuset 2 ggr för hålväggar på alla fyra. Sist tog dom bort ändå mer så det började blöda. Han gick då med...
Svar
16
· Visningar
2 023
Senast: busigdemon
·
Foder & Strö Har för mej att det finns något tillskott som är skelett och ledfrämjande, men kan för allt i världen komma på vad det heter!? Nu menar...
Svar
6
· Visningar
896
Senast: Joy
·
K
Hästvård Hur stärker man bäst hästen efter en lång tids konvalecens? Min häst har i stort sett vilat ända sen i mitten på maj. Är behandlad i en...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: klabbarparn
·
S
Hästvård Jo det är så här, Jag var på en kurs förr förra helgen med min ponny. Vi tränade hos min tränare, och nu har dom fått ringorm! Vissa...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: Zolitary
·
R
Hästvård Jag tror att min häst har fått regneksem. Någon som har erfarenhet av detta? Hon har fått på ryggen och på sidorna. Det är som små...
Svar
6
· Visningar
1 901
Senast: Hallonkvist
·
Hästvård Jag har ett arabsto som går ute på lösdrift, med fri tillgång på hösilage och halmen de har inne i lösdriften är av god kvalite. Hon har...
Svar
12
· Visningar
1 618
Senast: caballus
·
C
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst, men är osäker på hur det kommer att se ut... Hästen är flugskimmel, och klippningen jag tänkt är...
Svar
1
· Visningar
1 088
·
S
Hästvård Kanske lite dum fråga men var exakt är triangeln som man ska sticka i på hästen? Sköter om en häst tills vidare som ska ha pencillin nu...
Svar
9
· Visningar
5 350
Senast: soffii
·
D
Hästvård Hej! Har en shettis som är så hemskt dålig i magen. han är avmaskad och gå inte på mågot krafigt bete.. är lite osäker på vad det kan...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: LinneaAntonsson
·
Hästvård Jag har gjort en fullständig blodanalys på min häst eftersom jag tycker att han inte presterar fullt och verkar lite trött ibland. Alla...
Svar
4
· Visningar
1 566
·
Foder & Strö Hur mycket hö kan ett större halvblod tillgodogöra sig per mål? Alla vet ju att hästar har liten magsäck och om man då har en stor häst...
2
Svar
38
· Visningar
2 442
Senast: Ideaal
·
Hästvård Mitt sto har fått fång för ca 1 vecka sedan..Går på medecin nu.. men den ska hon bara ha i ca 4 dagar till.. Frågan är hur ska jag göra...
Svar
19
· Visningar
1 164
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka