Tråkig man, vad göra

Sv: Tråkig man, vad göra

Nu blir det spännande väntan på bilder! :bump:

Jag köpte mig en trimkniv idag, så vi får se om jag försöker idag, eller i morgon... Blir det för fult så får jag klippa stoet lite och limma fast på lillen! :angel:

Stubb, det kommer bli kanonsnyggt. Ska man få till en tjockare snyggare man än de hade innan så är det nästan bara stubbklippning som gäller.
Varför det då växer ut tjockare och ofta längre vet jag inte.

Det vill du nog inte ge, men alger gör så tagel växer så det dånar.
Nu när Nemo går på Carragen så får jag klippa varje vecka för att hålla det snyggt. Så nu funderar jag istället på att låta det växa ut..

Vad ska man ge för alger för att få fart på tageltillväxten?

Stubb, det kommer bli kanonsnyggt. Ska man få till en tjockare snyggare man än de hade innan så är det nästan bara stubbklippning som gäller.
Varför det då växer ut tjockare och ofta längre vet jag inte.

Det vill du nog inte ge, men alger gör så tagel växer så det dånar.
Nu när Nemo går på Carragen så får jag klippa varje vecka för att hålla det snyggt. Så nu funderar jag istället på att låta det växa ut..

Jag har lite samma problem, med en nordisdam som inte riktigt har världens snyggaste man.. Svansen däremot är skitsnygg och "fyllig", men manen ser ut som ett hej-kom-och-hjälp-mig. Definitivt inte lika farligt som på din, men inte är den snygg inte. Vad ska man göra om den är rätt så tjock upptill, men blir väldigt tunn de sista 5-6 cm? Har funderat på stubb, men skulle inte våga. Här kommer bild:

http://www.pixbox.se/pic_show_id3946588.html

Problemet är att den sett ut sådär de senaste två åren.. Är väl något längre nu, bilden är tagen för ett år sedan ungefär. Har hon någon brist? Hon har väldigt fin päls, väldigt glansig, åtminstone sommartid. När hösten kommer blir hon bara lurvig. Hon har något spruckna hovar tycker jag, inget som hovslagare påpekat dock. Vad tror ni?

Förlåt för trådkap, Nordsvensken :o

Ingen fara! :) Jag tyckte inte din hästs man såg så farlig ut, den skulle jag nog behålla som den är.

Nu har jag gått lös med trimkniven på lillebrors man. Han är inte färdig, men jag ville att den skulle ligga till sig lite innan jag fortsatte. Nu ser han ut så här:
15272780.jpg

före:
15236935.jpg

Vad säger ni... :o Kompisen som kom över förut och jag själv tycker han ser bättre ut, även om det är en del pill kvar... Han såg ut ungefär som ett jätteruss när han skakat sig några ggr! :D

Han såg ut ungefär som ett jätteruss när han skakat sig några ggr! :D

Jag tänkte precis det, innan jag läste det. Ser ut som en häftig, vild ponny. Snyggt och busigt tycker jag! MKT bättre än innan

Brunalger från ett A-Börjes. Alla mina hästar som fått det har fått ökad tagelväxt. En bonus som jag inte hade en aning om förren jag upptäckte det.

Tycker det blev mycket bättre än innan, jättesöt!! :)

Prova att ge extra B-vitamin för bättre tillväxt. Jäst tex. (smula vanlig bakjäst i fodret)

Jättefint!!

Nu fick jag mod att trimma min hästs man också. Han ska "egentligen" ha lång man men den har blivit för tråkig nu i sommar. Blir nog stubb eller någon annan kort frisyr :idea:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 765
Senast: KesoNeso
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 950
Senast: monster1
·
Gnägg Hur friserar ni era hästars manar? Lägg gärna in bilder på hur ni rycker eller klipper! Låter ni den växa fritt är det förstås också...
2
Svar
23
· Visningar
2 660
Senast: Idas
·
Hästmänniskan Ber om ursäkt för ett långt och lite rörigt inlägg, men det återspeglar väl rätt bra hur mina tankar går just nu. Min häst verkar nu...
2
Svar
31
· Visningar
3 969
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka