Manbilder?

Numera har jag en fjording, så där är ju frisyren enkel.. Hade ett halvblod tidigare, hans man klippte jag med sax när den blev för lång eller ojämn, den var ca 15 cm lång som mest och det tyckte jag var ganska lagom :)
 
Hur friserar ni era hästars manar? Lägg gärna in bilder på hur ni rycker eller klipper!
Låter ni den växa fritt är det förstås också fint, men det behöver jag ingen inspiration för ;)
Jag behöver tips på hur jag ska frisera manen på min ponny, kraftig modell av ponny med ganska kraftig hals, halvtjock man som ligger lite huller om buller och för tillfället är någonstans mellan "för lång" och "lagom" :cautious: Så allra helst bilder från er som har något grövre hästar/ponnyer, men inte fullt så grova som typ ardenner och den typen av kallblod ;)

Rycker med hjälp av ryckkniv. På bilden är hon hyfsat nyryckt så det är ojämnt här och var men efter nån vecka så brukar det se bra ut. Nu har hon ganska tunn man så kanske inte var just det du ville se.
Idag_tycker_jag_om_min_lilla_fluffiga_hast_igen_3_Red_bort_till_Niklas_idag_igen_Hon_var_duktig_pa.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 564
Dressyr Skall på tävling på lördag, första på ett år så gissa om jag är närvös Men har problem med manen...Hästen är finsk häst (kallblod)...
Svar
16
· Visningar
2 651
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp