Alexandra_W
Trådstartare
Sv: Veterinärers tystnadsplikt och försäkringsbolag?
Vilka bolag lägger på reservationer?
QUOTE]
Sveland. Dock så gör det inte alltid det, men jag tror det är kopplat till pris också, men det jag noterat är att de hakar på småsaker (vet det hos flera som har S med).
Nickis införsäkrades i elfte timmen, dvs såpass gammal att året efter hade de vägrat nyteckna. Jag hade haft henne i flera år, och svarade på frågan 'Har hon varit sjuk/skadad' helt ärligt med: Nej aldrig minsta lilla, eller jo förresten hon kliade av sig päls på manken för flera år sen. Fick behandling av vet och det har aldrig återkommit'. 25 K i liv Reservation hudsjukdomar (gick att häva efter X tid dock, vilket jag också gjorde)
V flyttade från ett bolag till S, 20 K och inga res. Höjde honom till 30 efter några år, utan besiktning, inga res (trots att han haft skadeuttag). Ytterligare några år senare höjde jag honom till 40 mha veterinärbesiktning. Markering HB högt annars UA. Res hältor BB på höjningsdelen (det säger jag inget om) men också reservation rygg. Efersom han en kort period i samband med erlichiosen hadeont i ryggen (då var han också halt runtom, så vet inte varför de satte på ryggen). Finns ingen anmärkning på ryggen i vetbes. Jag blev grinig och tyckte 'vafan', och lyckades förhandla så att reservationen blev hävbar, och skickade in ett intyg där vet övertydligt konstaterade att 'det finns ingen som helst ömhet eller liknande i ryuggen, full rörlighet, mycket god muskling' och sen hävde de det dock.
Vet även från flera i nära bekantskapskretsen som fått red för små saker i intyget, typ 'ärr HB' och så kommer en reservation.
Det är de som ibland kräver vetintyg vid övertagande av försäkringen med. 'Stjärnflickans' P, där tog ju köparen över befintlig försäkring, fanns inte en massa skadeuttag heller. De krävde veterinärbesiktning (och om den inte hade varit UA hade de satt reservationer i samband med övertagandet)