Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Jag är så förtvivlad och genomledsen och uppgiven. Jag har haft hästar i 30 år, varav de senaste 15 åren där vi bor nu. Jag har ALDRIG...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 554
Senast: Josssefine
·
Hästvård nu håller jag på att få krupp,det visar sig att det iblandkommer in hästar i vårt stall från en närliggande ridskola...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: pastejja
·
M
Foder & Strö Hej! Min ridponnyvalack fick jätteproblem med mugg/rasp förra året. Den var verkligen envis. Uppkom i aug/september förra året och...
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: Kirre
·
S
Hästvård hej jag har ett 23årigt fullblod som jag precis fått.hon har varit vanvårdad innan jag fick henne så hon är fortfarande lite tunn men...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: spindel_17
·
Hästvård Tog ju Kolla Masken på hästarna för några veckor sedan. Shettisen hade 0 på allt så honom har jag ej avmaskat. Kaela hade 200 på...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Madick
·
Hästvård Hur mår era hästar nu? Jag trodde att det skulle ebba ut nu för min ponnys del, men han har bara blivit värre :cry: Vet inte vad jag...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: kolblakkur
·
T
Hästvård Fick hem min nya ponny i fredags. hela helgen har han varit normal i magen men sen i måndags har han varit ganska lös. Har tagit bort...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Ylva86
·
W
Hästvård Hej! Jag har en skimmel, som är ganska mörk men då självklart ljusnar för varje dag. Har har svart man och mörk svans MEN i ansiktet...
Svar
8
· Visningar
1 768
Senast: Shaggy
·
G
Hästvård Vet inte riktigt vart den här tråden ska ligga. Någon som vet om man kan lämna tillbaka "varor" (står helt still i huvudet, men...
Svar
1
· Visningar
769
P
Hästvård Jag undrar om någon kan tala om för mig vad mina hästar på ett ungefär kan väga. Ett varmblod 151cm. En bruks Nordsvensk 154 cm. Dom är...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger: Går det att räkna ut en ungefärlig foderstat utan höanalys?
2 3
Svar
56
· Visningar
4 521
Senast: ameo
·
Hästvård Nu snart ska jag få börja sätta igång min häst efter vila i ca. 3 veckor. Det som vi trodde var en gammal sparkskada visade sig vara en...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: Kellog
·
Foder & Strö Hur håller sig plastat hö? En bonde här har plastat fjolårshö, om det nu är bra hanterat och allt det där, hur mycket kan man anta...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Mynta2
·
E
Hästvård Hej, besiktigade en häst idag. Hon markerade på något bakben och vet. tyckte att hon var något kort i steget. Varken tränare, ägare...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: Alexandra_W
·
G
Hästvård Jag åkte till kliniken för att undersöka mitt 7-åriga sto som har börjatlåta så himla mycket när hon anstränger sig. Det låter liksom...
Svar
14
· Visningar
7 184
Senast: Garagefynd
·
M
Hästvård Varför klipper alla sina hästar nu? Jag vill gärna det men min tränare föreslog att inte göra det för att dom som gör det nu måste typ...
2
Svar
23
· Visningar
1 981
Senast: ang
·
Foder & Strö Nu har vi haft två ensilage balar inom loppet av 3 månader som öppnats och luktat riktigt vidrigt. Den första öppnade vi snörena på...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: sthu
·
M
Hästvård Ni som rakar era hästar under vintertiden, vad har dom då för täcken på sig. jag funderar på att raka min häst helrakat endast ben och...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: kirrekorv
·
Foder & Strö ja hur vet man egentligen vad en häst behöver? Har aldrig riktigt förstått hur man gör och hur man kan bestämma att den hästen ska ha så...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: lil-sis
·
M
Hästvård Mitt sto blev halt förra året under hösten. Behandlades 3 gånger och sattes sedan igång efter ytterligare 2 månaders vila. Blev halt i...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Cheran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka