Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Vid besiktning av min ponny, för ca 6 veckor sedan, visades det att han hade en 2gradig hälta på vänster bak. Inga synbara tecken vid...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Bialitt
·
Hästvård har jag hört talas om i hästkretsar flera gånger nu, vad är det för något? Har hört att det är någon form av medicin men mot vad...
2
Svar
20
· Visningar
4 881
Senast: hilma
·
Hästvård På fredag ska hästen göras fin o få sig en heldusch :devil: :D ...men jag har aldrig tvättat hästen förut så vad ska jag tänka på...
Svar
9
· Visningar
7 432
Senast: Bialitt
·
A
Hästvård Kanske är en konstig fråga, men vad har ni för storlek på täcken och grimmor/träns? Ska köpa en arab nästa vår och tänkte börja köpa...
2
Svar
34
· Visningar
2 243
Senast: trofé
·
Hästvård Min mugghäst är än en gång dålig och jag vet inte hur länge jag orkar kämpa med detta... Hon var väldigt dålig förra vintern...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
8 303
Senast: mysis
·
Foder & Strö Våra hästar går på lösdrift och vi har haft en stor höfålla (glömde precis rätt namn på dom:angel:) där vi kunde ha en rundbal i och...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 032
Senast: unki
·
A
Foder & Strö Hejsan, Jag har läst på en massa amerikanska websidor att grönt the ska vara bra som antioxidant till hästar. Min skimmel har melanom...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Alkemisten
·
M
Hästvård vart får man tag på parrafinolja? har hört att det ska vara bra för hästar med kolikkänningar, har du ngn erfarenhet?
Svar
3
· Visningar
668
Hästvård tillbringade strax över 6 timmar på klinik med min madame i fredags.. jag har juh varit lite i tankarna att ev försöka få henne...
Svar
12
· Visningar
1 617
Senast: LadySara
·
D
Foder & Strö har provat att ge min häst magtarm men de funkar inte så bra. har hört att man kan ge bakjäst men hur mycket kan man ge?
Svar
3
· Visningar
740
B
Hästvård Är det någon som kan svara på vad DSMO-behandling är för något!? Tack!
Svar
5
· Visningar
2 151
Senast: Benzon_lover
·
A
Hästvård Jag gör det alltid på kvällen när jag ställer in hästarna, går igenom benen och fixar till hovarna. Givetvis kratsar jag alltid hovarna...
2
Svar
25
· Visningar
3 630
Senast: Dragster
·
Foder & Strö Min mamma sa idag att det på hennes tid gick att få tag på torkade morotsflan på säck som man gav i form av betfor. Har ni hört talas...
Svar
15
· Visningar
1 960
Senast: Lea
·
T
Foder & Strö Min häst ska stå på boxvila pga atroskopi nu på tis,finns det ngt som jag kan ge henne för att hålla magen i trim,har gett henne...
Svar
1
· Visningar
725
Hästvård Jag har i dagarna maskat båda mina föl med Fyrantel efter att ha misstänkt spolmask (de har gått på rena beten hemma men varit på...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: athena
·
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som vet om det är tillåtet att använda Back on track produkterna på tävling. Tex. att ha på länd täcke...
Svar
6
· Visningar
4 850
Senast: CK
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur stor mängd betfor man som mest kan ge per utfodringstillfälle till en häst? Rekommenderad maxgiva per dag är...
Svar
12
· Visningar
1 716
Senast: jupiter-judex
·
E
Foder & Strö Hej! Vi håller på att bygga en foderhäck till våra hästar, som aldrig tidigare fått fri tillgång på hö men som skall få det under...
Svar
5
· Visningar
4 168
Senast: ameo
·
O
Foder & Strö Behöver lite snabb hjälp. Jag ska välja vilket hösilage jag ska ha i morgon. Det är två olika från i år och ett från förra året. Jag har...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: trazel
·
Foder & Strö Jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Nämligen att jag i dagsläget har en dam som är överviktig men som om...
Svar
1
· Visningar
662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka