Sv: Orken tryter....
Riktig sötnos du har!
Jag har testat en gammal kärringkur, som jag även själv har använt på mina atopiska eksem som jag slet med i många år. Fick rådet och receptet av välrenommérad läkare, skall tilläggas.
Kaliumpermanganat. Finns receptfritt på apoteket.
Kostar inte mycket för en flaska.
Och ja, det är det man badar gamla med liggsår med, fast i deras fall inte samma koncentration. Liggsår på äldre är inte att leka med...
Den tar död på allt av bakterier heter, utan att förstöra huden i övrigt.
Den är först härligt lila. Jag har gjort ett omslag på hästen, använt ljummet vatten och låtit det sitta på 20 minuter. Där det finns bakterier blir det först gult och sedan svartbrunt.
Det gör du morgon och kväll i tre dagar och utvärderar.
Min pålla hade eländig mugg på sin vita fot, och blev halt av alla tjocka skorpor, blandade men svampigt vätskande.
Det torkar ut något otroligt.
Nackdelen är att du behöver skyddskläder, för den missfärgar allt den kommer i närheten av.
Får du på din hud, gnider du med nägot med c-vitamin i. Citron är bäst, men inte trevligt om man har sår!
För mina egna eksem på händerna, som jag hade dragits med i flera år, fick jag i tillägg till att de skulle ligga i blöt i blandningen, även starkt steroid kortison. Att lägga på 1 gång/dag i tre dagar.
Det är nu 7 år sedan jag gjorde det, och det har återkommit 1 gång på dessa år. Var utomlands i väldigt hög luftfuktighet...
Kom hem, badade händerna 2 gånger -> borta.
Nu är jag klar över att human och vet medicin inte går att jämföra, men det här funkar!
Om hon nu inte blev kurant efter klinikbesöket, vilket jag hoppas och tror!
Lycka till!
mvh