Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag tänkte bara informera er som orkar läsa detta om att "kolla masken" ldan som finns att köpa på apoteket inte visar tillförlitliga...
2
Svar
35
· Visningar
5 210
Hästvård vet inte om det finns någon liknande fråga uppe men men.. men som sagt, när kan man ta av betesreduceraren på en fånghäst? Har ni...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Tokmaja
·
Hästvård Jag har läst fler här inne som säger att det damm torven åstakommer inte är skadlig för hästars luftrör och lungor. Ser även på hemsidor...
Svar
17
· Visningar
1 826
Senast: wolken fee
·
C
Hästvård Hej alla.. Hoppas att någon kan hjälpa mig att dämpa min oro. Har en 4:a åring som har varit opererad 3 ggr för lösa benbitar mm...
Svar
1
· Visningar
704
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av det?
Svar
2
· Visningar
808
Senast: shiren louise
·
Hästvård Jag har använt sökfunktionen men inte hittat några direkta svar. Men är det någon som använt/använder just knäskydden (till häst alltså)...
Svar
3
· Visningar
898
Hästvård Jag gjorde en tråd för en tid sen om att min nordsvensk blivit trött och hängig efter erlichiabehandling. Han var klockren i två månader...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: rosita
·
Hästvård Hur hög feber klarar en häst att ha?
Svar
16
· Visningar
3 037
Senast: Bollen
·
D
Foder & Strö Hej Har några frågor som ni kloka bukare gärna får svara på, då vi vill ha lite tips/råd ang. fodring av vårat sto & föl. Vi har...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: HelenaHandberg
·
E
Hästvård Hej! Har en liten fråga... Hur illa är det ifall en häst råkar sparka på en betongvägg? Märkte inte att hon var halt efteråt och hon var...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: entutre
·
H
Hästvård Igår var jag tillbaks på kliniken för återbesök och han blev friskförklarad. Jippie:banana: Så hur började det då? Jo, jag har en...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Linda.B
·
H
Hästvård vad tycker ni om att man tar av hästarna skorna under en viloperiod?? Tex sommarbete el liknande! Vad kan hända med olika sorters hovar...
2
Svar
26
· Visningar
2 363
Senast: hasselby
·
A
Hästvård Tips på bra fodring på en 15 årig halvblodsvallack??? Lite osäker på hur mycket dom ska ha... Och vilket foder som är bäst för en...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: aprillan
·
L
Hästvård Jag har haft den "nya" hästen med min valack nu 1 vecka och det har funkat så bra...förutom att dom har tagit av sig täckena och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 845
Senast: Miss
·
L
Foder & Strö Min häst står i ett stall med kanonbra hö! Har låtit hon bara gått på hö. Men hon behöver alltid lite mer proteiner när hon sätter...
2
Svar
23
· Visningar
2 022
Senast: Tender
·
D
Foder & Strö har provat att ge min häst magtarm men de funkar inte så bra. har hört att man kan ge bakjäst men hur mycket kan man ge?
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Djur92
·
D
Hästvård Jag har ett litet problem som kommit att växa och blivit ganska så stort. Min häst har under de senaste åren utvecklat ett närmast...
2
Svar
27
· Visningar
2 538
Senast: heylan
·
Hästvård tog nyss in hästarna från hagen och upptäckte då att min lilla två åring var halt på ena frambenet. Har rådfrågat min syster och min...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Bee
·
Foder & Strö I år flyttar alla hästar utom två ifrån stallet. Stallägaren, som dessutom har fyra kor, får ensilage av en bonde för arrendet och vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 806
Hästvård Min 12 åriga tävlingsvalack blev lite "knackig" att rida för ca 2 månader sen, åkte till veterinären för att kolla genom honom. Hästen...
2
Svar
29
· Visningar
5 493
Senast: ia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve