Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Min D ponny valack betedde sig mycket märkligt idag, jag tog in honom och borstade och gjorde iordning som vanligt för ridning, han var...
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: Red_Tee
·
Hästvård Min Bebb fick i lördags en spark på skenbenet, fick ett skrapsår och småsvullnad runt om, den bev senan lite svullen under sparken (kom...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö Usch, känner mig som en djurplågare! Min häst har den senaste månaden stått både på djursjukhus och total boxvila... Resultatet är från...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Sevlan
·
Foder & Strö Imorgon ska jag flytta hästen till nya stallet (äntligen!). Nytt för mig när vi kommer dit är att det är fyra fodringar/dag, på gamla...
Svar
12
· Visningar
1 740
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Ska åka in och köpa mineraler om 10 min, så jag har en snabb fråga: Vilket märke är bäst? Ska jag köpa pellets eller annan sort...
Svar
15
· Visningar
1 015
Senast: Snyggve
·
Hästvård Har fot kotledsinflammation på min häst. Misstänker kanske att det är hovslagaren som skot henne fel. Hur ska jag veta vem "boven"...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: life
·
D
Hästvård Vid vilken tid tar ni in era hästar på kvällarna?
2 3
Svar
44
· Visningar
2 218
Senast: lil-sis
·
A
Hästvård Tycker ni att det är för tidigt att klippa nu i helgen ? Hästen i fråga är ett halvblod som tränar (o tävlar) hoppning o dressyr...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: stranger
·
Hästvård Vad tror ni? Har aldrig sett ngt liknande:eek: Min Vet bara spekulerar. Ormbett mm. tror själv inte på mugg. Det började för 2 v...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
30 911
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag och min vän ska snart skriva kontrakt med vår stallägare om stallplatserna. och då har vi köpt kontrakt på hööks och där står det...
Svar
15
· Visningar
2 197
Senast: nyponros
·
Hästvård Har funderat på om jag ska göra en liten örtblandning till min häst. Tänkte ta sådant som växer på min gård - så syftet är bara att få...
2
Svar
26
· Visningar
3 151
Foder & Strö Är det någon fara med att ge för mkt lusern? Att det är mkt protein är inte ett problem för hästen är gammal och behöver en hög kvot...
Svar
16
· Visningar
2 886
Senast: angel76
·
Hästvård vad orsakas det av? hur goda är chansen att bli bättre? hästen är röntgad och inget syntes där. har blivit sprutad med kortison en gång...
Svar
16
· Visningar
5 684
Senast: Netted
·
Hästvård Hej svejs. Ska en rajd till B****s imorgon o införhandla lite saker till det nya stallet. Kom då på att jag inte riktigt vet hur jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 025
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö min häst har alltid varit en rund häst, är finnhäst, men iom att jag har henne på foder går hon betydligt mindre. skulle köra henne i...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: tgd
·
Hästvård Ska inleda med att berätta att "Ja, jag har bokat tid hos Euro Vets" (Ifall någon undrar ;) ) Vill iaf höra era åsikter om problemet...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: Järnis
·
L
Hästvård Hur länge har ni era hästar ute dyngnet runt? Vi har två shettisar och jag vill ha dem ute så länge vädret är torrt och någorlunda...
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: tgd
·
T
Hästvård Tyvärr har jag ingen bild, vill bara höra er åsikt. Det här handlar om en bekant, vars häst har haft ett & två ganska snuskiga sår nere...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Tess82
·
Hästvård Hur uppkommer det? Vad är det som gör att hästen får bärrandsröta? Vad kan man sen göra för att få bort det? En utav våra hästar har...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: hillevie
·
K
Hästvård Är det nån fara om hästen står med stallbandage längre än över natten? Min är tvungen att stå i box och sjukhage i minst 8 veckor och...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka