Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har ett Megaproblem. Min häst skaver av sig sin svans (Tror jag), just nu finns det bara hår mitt på svansroten men inget på sidorna...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: bigganl
·
Foder & Strö vad kan man hitta i en vanlig mataffar for att ge hastar extra tillskott av mineraler och vitaminer? tex for b-vitamin kan man ge...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: 95johsv
·
A
Hästvård Någon som vet något om kotledsinflammationer? Min häst är svullen runt kotleden på höger fram tror att det är en kotledsinflammation...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: alc
·
Hästvård Mig att bedöma hullet på denna ponny... Vad tycker ni om hennes hull? Jag är en äkta hippokondriker som blivit totalt hemmablind och...
2
Svar
36
· Visningar
2 636
Senast: Cheval
·
Hästvård Hejsan. jag har en häst hemma med en gaffelbandsskada på höger fram. veterinären var ute idag och då frå¨gade jag honom om back on track...
Svar
16
· Visningar
2 234
S
Hästvård Vad använder ni för paddar och slags lindor till nattbandage? Bara nyfiken Visa gärna bilder på hästarna med dem på också.
2 3
Svar
40
· Visningar
4 212
Senast: Minstral
·
R
Hästvård En sak som jag inte kan förstå meningen med är detta eviga kännande på hästens tänder och dess "vassa kanter".. Våra fingertoppar har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 736
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hm skäms att säga det men har aldrig analyserat förut. Hur går det till??Jag har två omg hö från olika skördar att analysera, hur ska...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: gutenviks
·
T
Hästvård Har ju börjat ge min tjej bakjäst som jag fick tips om här, har läst de flesta trådar i ämnet men det står ingenstans hur länge man ska...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: arabia
·
M
Hästvård Hejsan, Funderar på att kanske bara klippa lite av halsen på min pålle. Men tänkte på, behöver dom mycket täcken om man bara klipper...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: arabia
·
C
Hästvård Hur många dagar tar de innan man kan rida ? Kommer ej ihåg de! Ska tävla på lördag och undrar om det är för tidigt? Hur många dagar...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: CK
·
Hästvård En häst i stallet har fått nässelfeber. Enligt veterinär skulle vi avvakta några dagar, och se om det gick ner av sig självt. Hittills...
Svar
7
· Visningar
5 445
Senast: prins_rollo
·
Hästvård Tänkte lägga bandage på hästen i natt. Han fick ha back on track på benen förra natten och benen blev jättesvullna efter det!! :eek: Det...
Svar
9
· Visningar
15 913
Senast: Lazio
·
Foder & Strö har jag hört att man kan ge 1msk ingefära och 1msk gurkmeja varje dag. Någon som gör det? Blir ju billigare än guclosaminet.
Svar
3
· Visningar
870
F
Hästvård Kan hästen bli halt av rasp?? Varför svullnar benen vid rasp?
Svar
2
· Visningar
916
S
Hästvård Jag skulle vilja ha lite tips på fiffiga lösningar i sadelkammaren! Som tex hur och var förvarar ni alla grimmor, träns, täcken. Ja...
Svar
4
· Visningar
852
Hästvård Har dessa fläckar något med att göra om hästen är i gott hull, trivs och mår bra? Hälsade på min islandshäst i helgen (Går på lösdrift)...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Linda.B
·
Hästvård Hej, när min shettis ska rulla sig i spånet så dammar det jätte mycket, och efteråt så hostar hon lite. :confused: Vad ska jag göra...
Svar
17
· Visningar
1 411
Senast: LisaSvensson
·
Foder & Strö Sitter och försöker räkna ut en foderstat men det är inte så lätt när jag inte har en ANING om hur mycket hon får i sig... :confused...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Masse
·
Hästvård Har en del frågor angående ringorm och skulle vara tacksam för svar snarast: 1.Om en häst i ett mindre stall får ringorm, kommer då...
Svar
13
· Visningar
12 057
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10