Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård är det nån som vet något om dem? tack för svar!
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Tinuri
·
L
Hästvård Någon mer än jag som har en häst med en läkt gaffelbandsskada? Har ett varmblod som funkar fin fint i alla gångarter men tränar jag för...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Loexab
·
Hästvård Min häst har vart barfota bak och skodd fram sen länge tillbaka och det har funkat skitbra. Hon har aldrig ömmat förut. Men sen vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 873
Senast: Snyggve
·
Foder & Strö Hej på er. Har just fått resultatet från årets hösilageanalys, trots att det är en andraskörd ligger smbrp på 83 gram/kg foder och...
Svar
4
· Visningar
1 683
Senast: milly
·
Foder & Strö Tråden ligger kankse fel.. Jag ska börja fodra med nytt kraftfoder o då står foderanvisningarna bara på engelska. Early Pregnancy...
Svar
4
· Visningar
1 184
Foder & Strö Vi har flera äppelträd hemma som alltid gett mkt frukt. Nu finns det även några på gården där vi har hästarna. Är det någon som vet om...
Svar
12
· Visningar
986
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Om en häst (åring f 06) får slinger ell liknande . Levererad i dec-06.Symptom nu. Är de reklamationsrätt på hästen??. Hästen är besiktad...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 954
Senast: super
·
P
Hästvård Vår ponny som vi hyr har blivit halt. Han ömmar när han ska trampa ner höger bak, som om han ömmar på bakre delen av hoven. Syns mest...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Ponnymamman
·
L
Foder & Strö Hej Hopp! Nu är min analys på höet klart... Finns det någon här som är lite haj på foderstater? Här kommer siffrorna...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: LiselotteA
·
T
Hästvård Min häst skall opereras 2 okt,eller som vet säger-"rensa upp grus i leden",vänster bakknä,nu är jag lite nyfiken,om ngn vet hur lång...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: super
·
S
Hästvård Jaa.. Min häst har ätit och ätit sej rund och go under sommarn och nu ska jag dra ner på viktien. Jag motionerar honom varje dag och har...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Emelei
·
Hästvård Jag pratade med veterinären i telefon i morse och hon sa att hon skulle skriva ut en salva mot unghästens mugg. Jag åkte till Apoteket...
Svar
14
· Visningar
2 913
Senast: arabia
·
J
Foder & Strö hejsan jag har ett sto som är dräktig dygn 101 nu och jag behöver fodertips.jag har precis börjar köra muskel arbete och mycket i...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: arabia
·
M
Hästvård Har ett halvblodsto som jättelätt blir lös i magen, ofta när hon byter foder, ex när hon går från bete till hö, nån som har nått tips.
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Atoxa
·
H
Foder & Strö Jag måste blanda ut min hästs mineraler och diverse pulver i något så att det inte "dammar". Hon är en fet dam, 150 cm hög och lika...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Camigween
·
J
Foder & Strö Hejsan! Var kan man räkna ut foderstat? Eller finns det någon villig här som kan hjälpa mig? Vore guld värt!!!
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Juvelflickan
·
Foder & Strö Jag vill att mina hästar ska ha tillgång till ensilage dygnet runt vilket dom också har. Men det är svårt att räkna ut en vettig...
2
Svar
23
· Visningar
2 444
Senast: Alazan
·
L
Hästvård Var till vetrinären med min polle förra veckan, hästen är stel i leder bla. Vetrinären tyckte jag skulle testa ge han glucosamin. Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 371
Senast: fetanten
·
Foder & Strö Många (hästar :p) i mitt stall äter extra mineraler och jag har funderat på om min också behöver det. Vad tror ni? Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Snyggve
·
L
Hästvård Har en c-ponny som fick fång i sommras, detta hände mitt i sommaren veckan innan vi skulle flytta till nytt bete, för att betet var...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10