Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det samma sak eller gör man bäst i att beställa LitoVet? Även om det verkar vara svårt att få tag på...
Svar
2
· Visningar
1 066
P
Hästvård min unghäst har mycket problem med sina hovar. bla hålväggar och har haft 2 hovbölder. Hovslagaren och jag har pratat om att slå på...
Svar
9
· Visningar
875
Foder & Strö Som det ser ut nu får min häst för mycket protein. Det är dock svårt för mig att hitta ett foder där balansen blir okej. Finns det något...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Bialitt
·
Hästvård när kan man börja kastrera igen? är slutar rötmånaden?
2
Svar
24
· Visningar
2 547
Senast: jea78
·
Hästvård Jag har möjlighet att sätta min shettis på en liten gummiflisbana. Mjukt och skönt för hovarna, men jag är döskraj att han ska äta av...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: ZOFUS
·
L
Hästvård Min halvblodsettåring har fått skavsår på hasen på båda benen. Vad kan det bero på? Värst på högra. Hon ömmar fruktansvärt när jag rör...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Lillekarl
·
Hästvård en jag känner har problem med sin häst . det började med att det blev mjukt o kladdigt vid tåkappan på skon och nu har halva hoven...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Sonic76
·
Hästvård Kan kolik och fång ha ett samband? Jag har en liten shettlands ponny som är 5år. Hon har 2-4 kolikanfall varje vinter. och dom 2 sista...
Svar
15
· Visningar
2 813
M
Hästvård Jag ska klippa min ponny nu vid september/ october och jag vet inte hur jag ska klippa henne, hon är mörkbrun och ljusgrå undertill så...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: fettso
·
A
Hästvård Är det någon som vet i fall man kan klippa hästarna nu? Även i fall dom fäller?
Svar
4
· Visningar
720
Senast: Lavinia
·
L
Hästvård Har min häst utlämnad på foder och tydligen har han fått gallor bak. Har haft det från och till förut och jag har inte regaerat något...
Svar
14
· Visningar
1 175
Senast: Lutta
·
F
Hästvård Min häst har fått rasp. Hur uppkommer det? Hur behandlar man? Dom det är nu tvättat jag varje dag med vatten och lactacydtvål, och...
Svar
8
· Visningar
1 478
A
Hästvård Igår upptäckte jag 2 rejäla bulor på ganascherna min häst ,såg ut som en hamster och lite svullen under hakan,fick då höra att det var...
Svar
9
· Visningar
1 399
Senast: angelhorse
·
N
Foder & Strö Vad ger man en Nordsvensk som rids 5-6 dagar i veckan. Ingen hård ritt utan mer normal tur med lite trav och galopp. Hästen står ute med...
2
Svar
28
· Visningar
4 215
Senast: n0vember
·
Z
Hästvård Hej ! ja är helt nollställd på föl:confused: därför alla dumma frågor!:confused: När kan fölet tas från mamman? Om man ska...
Svar
7
· Visningar
986
Senast: zzmamma
·
Foder & Strö Torrsubstans 60% Smältbart Råprotein 31 g/kg foder Energi 5,6 MJ/kg foder Kalcium 3,4 g/kg foder Fosfor 1,5 g/kg foder Magnesium...
Svar
10
· Visningar
1 137
U
Hästvård alltså de måste finnas något man kan göra åt alla dessa flugor, dom bits och dom gör min häst helt galen. han är helt lugn när vi...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Uddatyp
·
Foder & Strö Våra hästar går ute runt 12 timmar om dagen. De har fri tillgång på silage. De rids ett par ggr i veckan, inga ändringar i stall...
2
Svar
24
· Visningar
2 604
Senast: never_again
·
Hästvård Ja, som rubriken säger; hur ofta får din häst tappskor? Vad brukar orsaken vara? /Heulwen
2 3
Svar
55
· Visningar
4 635
Senast: kimikiwi
·
Hästvård Jag har en åring som är vild och han busar lite väl mkt ibland. För ca 2v rullande han runt i närheten av eltråden och på ngt konstigt...
2
Svar
38
· Visningar
3 714
Senast: Kellog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈