Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min 5-månaders hingst. Den sista månaden har jag tempat honom varje dag (började när han fick ett...
Svar
7
· Visningar
2 792
Senast: Corax
·
Foder & Strö Går dom att ge? Jag vet ju att potatis som blivit grön är giftig och ska inte ätas, men hur är det med morötter?
Svar
5
· Visningar
2 816
Senast: hillevie
·
J
Foder & Strö vad är det som gör att färgen på höt blir såå olika? jag förstår ju att om det kommer mer sol på det så bleks det och tvärtom....men har...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Måste erkänna att jag själv aldrig har haft någon häst som gått på fri tillgång. De enda hästar jag känner som gått på fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
2 000
Senast: milly
·
I
Hästvård Kan hästar med eksem och mycket ''kli'' i man och svans inte bli godkända på veterinär besiktning?
Svar
6
· Visningar
729
Foder & Strö Vi har fortfarande hagar som inte är nedbetade, framförallt vallar där ägaren inte har brytt sig om att ta en andra skörd, då vi redan...
2
Svar
25
· Visningar
3 368
·
S
Foder & Strö Hade tänkt lägga upp ett ny foderstat nu inför vintern efter betet. Vad tror ni om att ge: KRAFFT (grund) Betfor Mineraler...
2
Svar
32
· Visningar
2 364
·
A
Hästvård Bara nyfiken på hur ofta ni rider era hästar? Själv är vi igång sex dagar i veckan, en dag i veckan tar vi vilodag :) Rider för...
2
Svar
32
· Visningar
3 301
Senast: Totola
·
D
Hästvård Hur gör ni när de är molnigt?Täckar ni era hästar eller går dom nakna?
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 475
Foder & Strö Har en arabåring (valack) som jag nu ska ta hem från lösdriften och stalla in över vintern. Har letat bra foder till honom (inte helt...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Trissa
·
L
Foder & Strö Hej allihopa, jag har precis varit och hämtat hem en shettis som ska vara läromästare till min brorsdotter, han är 24 år, är superfräsch...
Svar
17
· Visningar
1 204
·
Hästvård Jag ringde just Skara för att boka tid för att ta bort vargtänderna på mina hästar. Stoets är mkt , mkt små, valackens "normala". De går...
2
Svar
35
· Visningar
3 049
Senast: Toria
·
Hästvård Mitt sto har varit mer eller mindre dålig i magen under en tid, och nu har hon stått installad med hö på natten ett tag för att försöka...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: Nicke
·
K
Foder & Strö Nu är det så att min häst är tvungen att stå i sjukhage i minst 8 veckor och han blir väldigt pigg (är fullblod och bara 4 år)... Jag...
Svar
11
· Visningar
920
Senast: klabbarparn
·
S
Hästvård Någon som vet hur man syr knoppar? vad har man för tråd osv.. :)
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Sofiis
·
S
Hästvård Hej, jag har ett nordsvenskt sto som är 21 år i år. Hon är hur pigg som helst.men ändå...känslan av att hon kan förvinna snart gör att...
Svar
2
· Visningar
690
·
C
Hästvård Hästen i fråga är behandlad för återkommande knäledsinflammationer bb flertal gånger nu utan resultat, är röntgad UA, är dock...
Svar
13
· Visningar
4 439
Senast: Abova
·
Hästvård Hur fungerar det för en häst om den blir blind?
Svar
6
· Visningar
1 084
·
S
Foder & Strö Jag skulle vilja ha lite tips från er.. Skulle verkligen behöva ge min häst lite b-vitamin. Men han äter det inte som det är. Har ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 213
Senast: smessis
·
I
Foder & Strö Varför ger man vetegroddar?
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: _Izzy_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka