Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om hästen skjuter in bogen i vänster varv, varför gör den det? vad är det den försöker kompensera? Detta märks tydligast i galopp. Det...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: kamomillo
·
Foder & Strö Ursäkta min okunskap, men saken är den att jag har möjlighet att få havre av en bekant. Havren kommer "direkt" från skördtröskan, dvs...
Svar
9
· Visningar
2 373
Senast: peggan
·
L
Foder & Strö Vad har ni för foderstater till era shettisar?
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: Sunflower2B
·
J
Hästvård ÄNTLIGEN ett veterinärbesök som inte slutar med elände, elände, elände:bump::bump::bump::banana::banana: Var vässad till tänderna...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Jeeves
·
M
Hästvård Tänker på om jag ska klippa min pålle eller inte. Och tänkte be om lite tips o råd och lite hjälp. Vill inte klippa så mycket eftersom...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Moja
·
K
Foder & Strö Visst väger 1 dl miner blå 80 gr? Mitt minne är ju som det är också :smirk: Är det någon som skulle kunna kolla upp det? Vågen har gått...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Niantrezz
·
A
Hästvård min ung häst slutade med hippotrim(sulfa) i onsdags har fått det i 10 dagar har såret kvar men har aldrigvarit halt.kan jag imorgon...
Svar
1
· Visningar
658
H
Foder & Strö Jag har letat högt och lågt för att hitta kilopriset på krafft - utan resultat. Nån som vet?
Svar
4
· Visningar
849
Senast: pinky
·
F
Hästvård Idag när jag skulle hämta hästen i hagen så såg jag att hon hade ett 1 cm brett lager vit "gegga" på hovarna (alla fyra). Det var precis...
Svar
9
· Visningar
1 311
Senast: pinky
·
Hästvård Min häst+ dess föl har bärrandsröta/hålväggar på hovarna som hovlagaren fått klippa upp mycket. Jag tvättar det med klorin vilket funkar...
Svar
3
· Visningar
1 652
Senast: coari
·
S
Hästvård Hyr fn en box i en liten omgjord ladugård. Mysigt men otillräcklig ventilation för de 2 hästar som står där. Kondensen är ett stort...
Svar
4
· Visningar
1 408
Senast: susanne
·
L
Hästvård Hej!! Har ett 5-årigt fullblodssto,undrar hur ofta det är vanligt att hon skall vara brunstig? Skiljer det sig mycket mellan årstider...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: hillevie
·
U
Hästvård hur lätt går en senskada som nästan nästan är läkt upp? är dom väldigt extremt känsliga eller klarar dom lite ansträning?
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Sara-Ida
·
M
Hästvård Hej! Efter att varit lite slö senaste veckorna insjuknade min häst akut i torsdags med hög feber, svullna och ömma lymfkörtlar, svårt...
Svar
7
· Visningar
1 916
Senast: Niantrezz
·
J
Foder & Strö nu när jag var och köpte lite hö så erbjöd han mig ett bra pris på ärthö....det var typ det som blev kvar när han skördat ärtor och sen...
2
Svar
20
· Visningar
3 119
Senast: sorbisen
·
Foder & Strö Spelar det ngn roll om man ger jäst för söta degar eller för matbröd? Skulle inhandla idag till en av mina ponnyer och såg att det finns...
2
Svar
24
· Visningar
2 203
Senast: hillevie
·
M
Foder & Strö Hej, Jag tänkte göra en tråd där man kan lägga ut alla goda hästrecept!:) Våra fyrbenta vänner gör sig ju faktiskt ofta förtjänta av...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: mariiiA
·
C
Hästvård Nu får jag nästan panik; i tre veckors tid har mina underbara hästar varit halta i omgångar. Veterinär kostnader i mängder och jag...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Bialitt
·
Hästvård Va ut med min häst idag, hon va svullen för några dagar sedan, men den har gått ner..Tänkte jag skulle se hur hon gick och så för att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 549
Foder & Strö Undrar om det finns direkta symptom för att man ger för mkt proteiner? Vet ju att de kan bli tjocka om benen men finns det mer...?
Svar
2
· Visningar
983
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V