Sv: fång..

Oerhört insiktsfyllt tycker jag :bow:
Det jag tycker är så märkligt och sorgligt är att de flesta fånghästägare verkar hela tiden planera att deras hästar ska tillbaka till betet någon gång. Som om det vore idealet! :(
Jag skulle aldrig komma på tanken att ställa en fånghäst på gräs igen!
Det verkar tyckas så synd om hästar som inte får gå på bete, men jag tycker faktiskt att det finns alternativ.

Min häst fick heller aldrig komma ut på gräs sedan han fick sitt fånganfall. Nu räckte det tyvärr inte i hans fall men jag skulle aldrig våga ställa en fånghäst på bete.

hej
blir glad över din ärliga inställning att vilja lära och ge din häst optimal vård. fortsätt så och lycka till !

tack, klart jag vill.. hela måndagen låg jag bara och grät och hade sjukt mycket skuld kännslor.. och det belv inte bättre av att läsa här att hästen har det bättre hos en annan.. Aldrig jag skulle sälja henne.. har haft henne sedan hon bara va 6-7 månader gammal...

Min häst fick heller aldrig komma ut på gräs sedan han fick sitt fånganfall. Nu räckte det tyvärr inte i hans fall men jag skulle aldrig våga ställa en fånghäst på bete.

Min häst fick fång för ca ett år sedan och hon har gått på gräs länge nu. Jag hoppas verkligen att hon kan fortsätta att göra det. Men det är klart att man måste vara jätteförsiktig och hela tiden tänka på vad man gör. Jag kan tänka mig att det finns många olika anledningar till att hästar får fång. Det är ju uppenbarligen fortfarande ganska oklart om orsaken till det. Det är kanske så att vissa får fång av en anledning som gör att de inte kan äta mer gräs med andra kan klara det.

Detta kommer du att fixa!:bump:

Senast ändrad av en moderator:

Jo det va någon som sa något om grenar, vad a det fö sorts grenar du gav till henne/honom? tänke det kan vara bra som sysselsättning:P
Kan informera err om att hon mår mycket bättre ömar inte i hovarna längre.. så det är skönt.. nu blir det 3 veckors vila i boxen..

kan berätta att när mitt sto var 1år så fick hon fång 1g,hon är nu 10år,går på bete från maj till oktober,har aldrig fått fång igen och hon går utan munkorg,har aldrig behövt ha det. så det ska nog gå bra för dej.den fick min val på 9år fång för en månad sen(har aldrig haft det innan,han beh och går med munkorg på sig och mår prima....

okej, men det låter ju toppen..Jo får se hur det blir till våen, men nu siktar jag n mig mest på att få henne helt frisk..undrar därför om grenarna..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 299
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 798
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka