slinger/wobbler

Sv: slinger/wobbler

men ändå. Dolt fel, kan man liksom göra så att man inte undersöker/besiktar och ändå säga att det där är ett dolt fel...Känns ju bättre om man kan säga att jag har gjort en undersökning så gott de går men det där hade INTE kunnat upptäckas..tänk om de HADE upptäckts vid besiktning vid leverans/köp...nästan 3 månader senare när försäkringen skrevs över?! Man blir ju inte klok liksom... Men de är väl mitt fel som inte ville att hon skulle ombesikta när han kom fram...man blir liksom galen..

men ändå. Dolt fel, kan man liksom göra så att man inte undersöker/besiktar och ändå säga att det där är ett dolt fel...Känns ju bättre om man kan säga att jag har gjort en undersökning så gott de går men det där hade INTE kunnat upptäckas..tänk om de HADE upptäckts vid besiktning vid leverans/köp...nästan 3 månader senare när försäkringen skrevs över?! Man blir ju inte klok liksom... Men de är väl mitt fel som inte ville att hon skulle ombesikta när han kom fram...man blir liksom galen..

Jag vet inte, men jag tror faktiskt att OM det är något som inte kunnat upptäckas vid besiktningen så ja då kan man det.

Men vad står det om vems ansvaret är mellan besiktning och att fölet hämtades?

Sen hade det nog för alla varit smart att besiktiga om ja, men det är alltid lätt att vara efterklok.. *been there, done that*

Men nog är de väl ändå så att jag kan begära att få prata med veterinären som kollat plåtar och höra hans version mot mig??
Inte kan väl kalla mig näsvis, förhalande och motvillig för det?
Om jag vill veta vad hästen har diagnotserats. När och orsak?Är de inte min RÄTTIGHET om de kräver att reklamera hästen? Som de är nu så tolkar man utlåtande som: de kanske är detta men kan också vara något annat!!?? hur roligt är det liksom ..
" han hade blont hår, men det kan också ha varit brunt."?????

Med risk för att hon sätter igång en dj-a process så vill jag ju bara få information. Blir så ledsen när jag från början har sagt att jag motsätter mig ingen betalning om det är så att det är min skyldighet. Jag är inte alls "på tvären" bara intresserad av rätt "´bevisning"......:cry:

Men nog är de väl ändå så att jag kan begära att få prata med veterinären som kollat plåtar och höra hans version mot mig??
Inte kan väl kalla mig näsvis, förhalande och motvillig för det?
Om jag vill veta vad hästen har diagnotserats. När och orsak?Är de inte min RÄTTIGHET om de kräver att reklamera hästen? Som de är nu så tolkar man utlåtande som: de kanske är detta men kan också vara något annat!!?? hur roligt är det liksom ..
" han hade blont hår, men det kan också ha varit brunt."?????

Med risk för att hon sätter igång en dj-a process så vill jag ju bara få information. Blir så ledsen när jag från början har sagt att jag motsätter mig ingen betalning om det är så att det är min skyldighet. Jag är inte alls "på tvären" bara intresserad av rätt "´bevisning"......:cry:

Hur har det gått??

Självklart har du rätt att prata med vet och få hans verision av det. Det är alltid svårt att berätta i andra hand. Har själv varit tvungen att reklamera häst, så jag har suttit i andra ändan, inte kul det heller.. Men jag såg till så att vet fick förklara för säljaren på en gång vad det var för fel, det är ju jättesvårt att svar på massa frågor som man själv kanske inte har tänkt på att ställa till vet och då är det ju mycket bättre att säljaren får prata med vet själv.

Suck!! Det är svårt med dessa hästaffärer. Nästa häst jag köper tänker jag röntga så att man förhoppningsvis slipper massa strul i framtiden..

Liknande trådar

M
Hästmänniskan Jag är på gång med att skaffa en ny häst, endera så köper jag eller så tar jag på foder. Jag har sen tidigare också häst, och hela mitt...
Svar
7
· Visningar
1 278
Senast: Flingtrasan
·
I
Hästmänniskan Just nu är jag riktigt förbannad på Agria. Idag veterinärbesiktigades min 2 åring då han skulle ha sålts och åkt till sin nya ägare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 841
Senast: Blomskan
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att ta en häst för ägaren kan absolut inte ha den kvar och hon vill inte sälja till nån annan. Jag skulle köpa...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 990
A
Hästvård Detta är ett sto på fem år, vbl travare, egen uppfödning, har alltid varit hos mig. Vi har lite problem, hoppas någon orkar läsa och...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: acrazyone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka