ANG Nattlindor

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sofols
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 212
Sv: ANG Nattlindor

KL

Lindar ca 3 dagar i sträck efter träning och alltid efter andra hårda pass. Liniment under första dagen iaf. Linimentar då även rygg och hals, knä och knäleder. Använder höga vaddstycke och fleece. Fram lindar jag upp över karpallederna och ner till hoven. Bak ner till hoven. Då och då lägger jag på kyllera som med bandage får effekten först kylande sedan värmande.

Eftersom Misty är unghäst och under uppbyggnad lindar jag därför att det är vad de flesta vet rekommenderar. Det är mao en väldigt billig försäkring.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 719
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2
Svar
38
· Visningar
3 005
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
371
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka