Vilken Tid

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Djur92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 218
Sv: Vilken Tid

Runt klockan sex går dom in om dom inte ska tränas innan det.
En häst som tränats på morgonen och blivit svettig står inne i stallet med svettäcke till lunchfodringen. Hästar som tränats efter lunchfodringen får stå inne resten av dagen.

Har precis börjat ha dom inne på natten och de kommer in runt 17.00. En fråga till er som tar in ca 21-22, hur skjutton hinner ni rida? Gör ni det mitt i natten eller? Förstår inte det bara.. Vi tar in 17.00 och då får min häst intags-maten. Sen rider jag efter det, och jag tycker att jag brukar rida sent! Men tänk då för er, eller gör ni på något annat sätt?

Min häst släpps in mellan 21-22 och idag t.ex red jag på mitt på dagen (slutar jobbet vid 12 idag) och sedan fick min häst lunchen inne i sin box och sedan släppte jag ut honom igen.
Rider jag på kvällen så rider jag honom vid 19-tiden i paddocken (har upplyst paddock) sedan ställer jag in och då är nog klockan 21 innan vi är färdiga med allt.

Rider vi ut i skogen vid t.ex 16-tiden så får han middagen i boxen sedan rider vi och efter ridningen så får han ett täcke på sig och går ut till komisarna en stund igen.

Funkar perfekt :bump:

Ofta åker jag till stallet vid 18 och tränar, och låter därefter hästen stå inne (från ca 20). Annars går de in 20-22.

Vintertid kommer hästarna in tidigast kl 21 (ut kl 6-7). Sommartid går de ute dygnet runt!

KL
Hade jag haft honom hemma nu hade han nog varit ute till 22, om det inte är busväder så han vill in. Och då hade han gått ut vid 05-05.30 ca.
Men nu har jag inte det utan står inackkorderad, så de går ut mellan 06.30ca-08.00 och in vid 20. En del hästar går in tidigare men jag vill ha min ute så länge som möjligt, så han kommer in vid kvällsfodringen.

Det beror på när jag är där man släpper in sin häst själv. Om man inte har varit där tidigt på dan. Då hjälps alla åt i stallet. Det är mellan 17 - 20. Helst tar jag in så sent som möjligt.

sommarhalvåret går dom ute dygnet runt, på vinterhalvåret varierar det lite på väder men oftast när det är som mörkast kommer dom in vid 16:00 eller 17:00..

Vi tar in våra runt 20 tiden lite beroende av vädret...då har de gått ute sen kl 6.30

jag var fortfarande mina ute, fast ordenligt täckade vid behov.
Hoppas att jag kan ha dem ute t.o.m oktober.

Annars beror insläppet på vädret, men jag vill ha dem ute så länge det går på kvällen ca. 20-24. Har eget stall så det är ju bara att anpassa efter en själv.:)

om jag rider brukar jag göra det på kvällen ca 17-20 (inte att jag rider så länge alltså, utan att jag börjar rida vid den tiden). Sen släpper jag ut hästen igen.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 614
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden