Sv: Piggelin

Mm, hon har börjat gå ur lite ur hull.. hade först krafft, sen tog jag bort det helt - dunkade fin fint! Men nu när jag rider lite mer igen har jag märkt hon behöver.

Vet ej värdena men om jag inte rider lika mycket som nu vet jag att hon annars klarar sig bra + hon är bukig och byter päls + börjar sätta muskler = hon behöver protein!

Sv: Piggelin

på min burk står det råprotein 25%
hur mkt det är vet jag inte.

om du vill ha en lugn häst så kör med Wollerts fölmix, jag har ganska nyligen börjat ge det (ingen havre i muisliblandningen, i krafft e d ju havre) och mina hästar har blivit lugnare.

Inehållsdeklaration
http://www.wollert.se/häst.htm

finns att köpa på dilles, ca 150kr/säck tror jag att d va, ska köpa hästmix/elitmix idag å prova på en annan häst... så jag återkommer om det,
hästen som går på krafft nu har blivit aldeles glanslös i pälsen.. :cry: men hoppas d blir bättre med wollerts :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: MissOnly
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 356
Senast: ufot
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 639
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka