Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fy!
Åk in med honom oavsett i morgon nu när du fått tid.
just såntdär hur hästar runtomkring agerar, är inte att förakta i min bok. Jag är ganska "oromantisk" generellt runt hästar och deras agerande, men inte när det gäller just sånt här. De känner av otroligt mkt mer än vi kan läsa. detta vet du ju redan så det är inte därför jag upprepar det, utan bara som motivation att jag absolut tycker du ska åka in och få det kollat en gång för alla.
fy vad ledsamt!
Ja med sådan bandagering så är jag inte rädd för bandage bränning eller blistring om du vill kalla det så men jag missförstod nog din formulering tryckförband i min värld är det ett förband med hårt tryck....
Våran hade inte heller något av de klassiska hovböldssymptomen och reagerade inte på visitertång men har ni röntgat hoven så borde det ju ha synts om det var en böld.
Synd eftersom böld trots allt är ett av de bättre alternativen...
Nej de behöver inte ha feber. Det går över snabbast om du har pållen ute dygnet runt, desinficera såret givetvis, linda om det behövs med tjock varm padd. Ställer du den i box så brukar det sluta med en hippotrimbehandling.
Jag har sett att ridfolk generellt väntar för länge innan de behandlar sånt här och gärna ställer dem i box. då kan det bli kroniskt.
Ja, jag säger då det...
Skönt i alla fall att det inte var den där befarade fissuren/frakturen/senskadan.
Nu vet jag att du förmodligen har koll på vad som växer och inte växer i dina hagar men det Måste ju nästan vara nån form av förgiftning. Vad i helskotta skulle det annars kunna vara?
OT; åker du in med donnan i morgon ändå?