HÄst Pass HjÄlp!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare JennyTuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 199
Sv: HÄst Pass HjÄlp!

Inte om de sätter ut en annons i Ridsport som ingen motsätter sig, då behöver du inget kvitto! Då står ju du som ägare!
För att tävla behöver du inget pass. Räcker med licens

Men det är ju ASVH som säger att jag måste ha kvitto för att kunna få ut en kopia av passet...? Nu är jag förvirrad.
Vissa tävlingsplatser vill se pass, det räcker inte med licens och vaccination.

Men sälj hästen till en vän då och köp tillbaks den, då har du ditt kvitto. Jag tror inte de går flera steg tillbaka.

Men det är ju ASVH som säger att jag måste ha kvitto för att kunna få ut en kopia av passet...? Nu är jag förvirrad.

Vet inte vad för gren du tävlar i, men jag har tävlat ganska mycket hoppning och ingen har frågat efter pass.. Varför skulle de göra det??
Står ingenstans i TR att man måste ha pass för att tävla.

Jag har råkat ut för samma sak, gick inte & få förra ägaren att skriva ett kvitto. När jag tjatat ett år gav jag upp.... Ringde registatorn
(stavning??) & frågade - vad göra? Jag fick då skriva ett papper med hästens namn ,födelse år, chipnr, mitt eget namn & persnr, sedan skulle två personer skriva på för att intyga att hästen var min.
(detta gällde iof inte halvblod, men kolla upp detta)

Lycka till, hoppas det löser sej!

Vet inte vad för gren du tävlar i, men jag har tävlat ganska mycket hoppning och ingen har frågat efter pass.. Varför skulle de göra det??
Står ingenstans i TR att man måste ha pass för att tävla.

Det har du iof rätt i, då ska jag se till att tävla när vi är uppe i kondition igen!

Jag har råkat ut för samma sak, gick inte & få förra ägaren att skriva ett kvitto. När jag tjatat ett år gav jag upp.... Ringde registatorn
(stavning??) & frågade - vad göra? Jag fick då skriva ett papper med hästens namn ,födelse år, chipnr, mitt eget namn & persnr, sedan skulle två personer skriva på för att intyga att hästen var min.
(detta gällde iof inte halvblod, men kolla upp detta)

Lycka till, hoppas det löser sej!

Han är inte chippad men jag har en kompis som är registrator och chipmärker. Kanske kan be henne chippa och skicka in allt sånt tillsammans med passansökan?

Men sälj hästen till en vän då och köp tillbaks den, då har du ditt kvitto. Jag tror inte de går flera steg tillbaka.

Funkar det tro? Isf kan jag ju sälja honom till syster för en summa som endast finns på papper och sen köpa tillbaka honom efter några månader eller så.

Känns som om det är dags att ta sig ett nytt snack med ASVH nu när jag ahr lite mer kött på benen tack vare er kära bukare! :bow:

Hallå!! Undrar bara om det har löst sej med passet?
hoppas...hoppas

Jag har faktiskt inte haft så mkt tid att ta tag i det. Fick foderproblem. Eller, den som lovat oss foder kunde inte leverera när det var dags så det var till att hitta ny!

Jag har faktiskt inte haft så mkt tid att ta tag i det. Fick foderproblem. Eller, den som lovat oss foder kunde inte leverera när det var dags så det var till att hitta ny!

Jag ska också fixa pass åt halvblod utan köpekontrakt. ASVH sade att man kan få intyg från "trovärdig" person, veterinär ex. De sade också att försäkringsbolag kan ge en intyg.
Jag ska ringa Agria och höra; jag har ju haft henne försäkrad i alla år där. (Hon har varit ute på foder, därför har pass glömts av.)

Tyvärr är han inte försäkrad sedan ett par år (lång historia) men min hovslagare som känner både mig och hästen (sedan 15 år tillbaka typ) och är välkänd inom ASVH kanske skulle kunna skriva något. Vilket bra tips!! :)

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 774
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 076
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 890
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 899
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• dubbla efternamn?
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CCIX