Hur länge ska man hålla på?

Sv: Hur länge ska man hålla på?

Nej det finns ingen synlig orsak, inget som triggar igång beteéndet heller.
Tack för kramen

Du kommer att orka ta rätt beslut, jag är övertygad! Man orkar det för att man älskar dem så mycket och för att man inte vill att de ska må dåligt längre.

Jo det är det jag hoppas, eller jag vet egentligen, jag vill bara inte, jag vill springa och gömma mig och tjuta som en unge:cry:

"Du har verkligen gjort allt för din häst, men nu är det nog dags att sätta punkt".

Det är väl det här jag väntar på att få höra, och egentligen redan fått höra, vet sa idag att det finns tre alternativ,
1 medicinsk behandling
2 alternativ medicin
3 avlivning
Han sa: -Vi har ju provat de två första och har bara ett kvar...

Efteråt kändes det som en lättnad och så här i efterhand är jag helt övertygad om att jag fattade rätt beslut.

Det är det jag också vill vara, när jag ser henne så önskar jag att jag kunde få henne frisk, men om det inte går så vill jag inte se henne sådan här, det älskar jag henne för mycket för:love::cry:

Jag tror och hoppas att du upplever samma frid i hjärtat som jag gjorde när du väl bestämt dig och det är över. För jag tror verkligen att du gjort allt för din vän ...

Ja jag hoppas att jag känner samma frid när allt är över, jag tror alla goda själar har en särskild plats att leva på.

Stor kram, tänker på Dig!

Tack, jag behöver alla goda tankar nu.

Senast ändrad:

Hej
Vill också ge dig en styrkekram inför ditt stora beslut.
Vill också säga att du gör helt rätt om du tar bort henne.

Headshaking är sjukdomen från helvetet !!
Har en själv och min är bara känslig på sommaren. Photic headshaker.

Idag lever han som sällskapshäst, han skakar inte av att gå i hagen.
Men det är också det enda han klarar.
Vi har fått göra många ändringar för att han skall ha ett bra liv.

Dock är han ju inte i lika dåligt skick som din då han är helt symtomfri om man bara låter honom gå.
Han finns kvar så länge han mår bra och jag ser att han fortfarande tycker livet är ok. ( Han tar ett race ibland i hagen när solen inte skiner )

Men jag har lovat mig själv att han skall slippa detta mera om han blir så dålig som din...
Så än en gång är det rätt beslut du tar.

Många kramar från en som vet vad du går igenom.:(

Tack du har verkligen rätt i att headshaking är från helvetet:devil:

Hoppas din häst får hålla sig "frisk" länge ännu.

Usch vad jobbigt :( *massor med tröstkramar*

Har inte läst hela tråden, men jag hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt. Hade jag varit i din sits hade jag nog avlivat hästen vid det här laget för det verkar som att du har provat allt. Hoppas allt går bra vad du än bestämmer dig för. Det är alltid tufft när man ska ett sånt beslut :(

Tack, jag ska kontakta en ny vet. till i morgon, jag hoppas han har tid snabbt.

Kommer kräva att allt gås igenom och sen ta beslutet.

Lycka till! Sånt här är alltid jobbigt men du har gjort vad du har kunnat för hästen, mer går det bara inte att göra. Och att avliva är ju bland det snällaste man kan göra mot sitt djur i såna här situationer, sätta sig själv och sina egna känslor åt sidan för någon annans skull!

Kicki :)

Usch stackare..Kan inte säg jag varit med om samma sak, men jag har följt hela tråden, från början.. och jag förstår mer och mer hur du känner..Nu i slutet är det så tårarna verker i ögonvrån på mig..
Vet hur hemskt det är att ta bort en häst, gör ont i ens hjärta..Men kanske e vi ibland skyldiga de det..Tog bort vår shettis för ca 3 år sedan, ingen tog det på så mycket allvar som jag, i flera dagar, kanske veckor grät jag av bara tanken på att hon inte fanns här hos mig..Men det som gjorde mig stark var att jag visste att hon inte hade ont längre...
Vet inget om sjukdomen men den verkar aningen invecklad och hemsk!!
En massa massa massa kramar till dig:love:..Önskar dig all lycka i hela världen..

Jag kan ingenting om denna sjukdom som din häst är drabbad av men jag måste tyvärr säga utav det jag har läst här på tråden så skulle jag kanske tagit bort hästen.

Du har ju gjort så gott du kunnat och om hästen inte har någon livsgnista kvar eller inte visar tecken på att bli bättre så är det kanske det bästa för hästens skull, hur svårt det än är.
Det är ju inte hästen som lider om den tas bort utan vi som blir kvar.

Nej du har rätt i att hon inte lider utan det är jag som blir kvar med alla frågor utan svar:cry:

Nej jag vet att jag har gjort allt nu, nu är det bara den jobbigaste biten kvar, att ta farväl av min älskade vän:cry:

Usch vilken jobbig situation! Det är väldigt psykiskt krävande att se sin häst må dåligt!

*kl*

Till er alla som stöttat mig.

Jag har idag beställt pappren från försäkringsbolaget för avlivning, hon fick ju börja med butta igår och jag hoppades att det iallafall skulle göra henne smärtfri.

Tyvärr verkar det inte som om det kan ta hela hennes smärta, hon som normalt är en busig och lite bångstyrig häst (även som sjuk)brydde sig inte ens om ingivaren i munnen:cry:

Jag åker nog inte till veterinären på torsdag då måste hon vara utan butta och det vill jag inte utsätta henne för, det var för min skull och inte för hennes som jag ville åka till en ny vet. förstår jag nu.

Jag väntar nu på att min gamla vet ska ringa så att jag kan be honom skriva ut utdömningen, som han sa tidigare, vi har bara ett alternativ kvar:cry:

*Massa kramar* Det är starkt av dig att ta det här beslutet även om det orsakar dig många tårar. Du tänker på hästen och det är det absolut viktigaste! Kram igen!

Tänker på dig. Vet hur det känns att fatta beslutet. Kan inget om din häst sjukdom, men kan känslan utan och innan över att fatta det slutliga beslutet som är det enda rätta.
Du gör helt rätt för hästens skull, anser precis som andra här, att det är vår skyldighet att göra hästen rättvisa när dom inte mår bra och ingen vet svaret.
Du har gjort vad du kan för din trotjänare, var stolt över att vara en god hästägare och en underbar vän, klandra dig inte...

Många kramar

Jag tycker du är väldigt modig, om fattar dettaa beslut.

Många många tröste-kramar till dig.

Hej!

Massa styrkekramar till dej, det låter som om du gör helt rätt, även om det är ett jobbigt beslut att ta. Det är svårt att ha ansvaret över någon annans liv, speciellt när man älskar dom...
Lycka till och ha det så bra du bara kan med pålle tills det är dags..

/ Lavinia, som fasar för den dagen..

Avliva hästen.
Det är inte försvarbart att hålla den vid liv längre.

Du behöver få ordning på ekonomin och själen (som lider svårt när hästen är sjuk).

/P Döben

Liknande trådar

Hästvård Kan hästar ens ha det? Har en snart 6 val som vi ägt drygt ett år. I början av sommaren började besvären i form av att hästen börjar...
Svar
11
· Visningar
2 460
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Hej alla! Sitter i en väldigt jobbig sits och behöver råd och inputs från andra hästmänniskor... Jag har en 11-åring som minst...
2
Svar
30
· Visningar
4 799
Senast: Nasseman
·
P
Hästvård Jag funderar på vad jag ska göra med min häst som jag har haft i fem år. Han är en underbar häst, min första alldeles egna och därför...
Svar
15
· Visningar
2 225
Övr. Hund Trots att jag är uppväxt i en hundfamilj har jag hittills varit förskonad och sluppit att ta det där beslutet. Men nu är det snart dags...
Svar
10
· Visningar
1 458
Senast: Tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka