vad ger ni era pållar

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 1 984
Sv: vad ger ni era pållar

Hel havre + mineraler. Får också morötter tillsammans med det andra så det "saftar" och inte blir så himla torrt. :)

1,5kg Krafft Sport
1kg havre
nåra dl betfor
1/2 brukshink lucern
e-vitamin/linfröolja
b-vitamin
+ fri tillgång till hö/silage ute och något kg på kvällen inne
:)

Mustang hade tydligen testats till att vara det bästa så det är vad vi erbjuds i vårt stall. Min häst får dock inget helfoder alls. Jag ger honom bara havre just nu för att inte störa hans mage. Och mineraler+b-vitamin förstås.

När det är dags att ändra foderstaten ska jag ha tagit reda på mer vad en häst egentligen BÖR äta och försöka reda ut vad just han ska ha. Jag vet inte om betfor, havre och annat egentligen är bra hästmat. Och helfoder är inget för mig, om jag inte vet precis vad det innehåller. Tvivlar på att det finns ngt som är bättre än att göra ett eget foder.

Havre, betfor o Lusernpellets, b-vitaminer o lite mineraler för att täcka upp det som fattas i övriga fodret.

Min häst får huvudsakligen ett bra hö.

Men som komplement (även kraftfoder då) ger jag Betfor, Havrekross, Hestekrafft (dansk müslifoder), Shy feeder B från Eclipse Biofarmab, selentillskott alt. Mineraler Blå från Krafft beroende på hur stor giva det handlar om och hur pass selenet täcker upp. Hon brukar även få lite morötter och äpplen :)

Edel Avel, Havre, Betfor, Vetekli
Lusernstrå
Resten är inte kraftfoder utan tillskott - Miner Grön, Bryggerijäst, Bioglucomin, Enzion, Kiselgur, Profeed, Emin B, Tokosel
Fri tillgång på hö.

Min får Krafft Grund, havre. Och ibland för han betfor som godis;) B-vitamin. Och morötter, knäckebröd och äpplen.

Eggersmann Struktur Equicamp, Hippo Lincubes och mineraler

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
941
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag...
2
Svar
36
· Visningar
3 227
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
916
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka