Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men hon ska inte ha havre...tål det inte sägs det så man börjar ju undra...Betfor åt hon hos förra ägaren utan att bli kass i magen av den...
Funkar inte b-vitaminen står både bak och foderjäst med på listan över det som ska testas...
Anledningen till att hästar inte tål havre brukar vanligen vara att de blir heta av det. Så frågan är då om det inte är det. Vem har sagt det? Ska det ge magproblem får du nog ge mycket så att stärkelsen i havren orsakar mag och tarmstörningar.
Jag har ingen aning men jag vet att när jag flyttat henne så ska hon få salsas havrefria mix...
Så nu får jag prova med att öka hennes hösilagemängd och ge b-vitaminer så får jag se vad som händer..
Ska bara bli så skönt att få ha hand om hennes utfodring själv...
Men jag undrar fortfarande vilken mängd jag ska öka till??
Omöjligt att kunna säga om du inte har analys och uppgift om torrsubstans. Har du bara det är det många här på forumet (t ex milly) som kan ge dig bra råd.
Hon står på halm så det har hon tillgång till...Jag ska få värdena ikväll och hur mycket hon ger henne....hon ger kanske för lite så det e det som spökar!
Hon hade skrivit till mig idag att hästen nog inte tålde hösilaget för hon var lös i magen...a fan..jag har ju tvättat rumpan varannan dag nu sen hon fick hösilage.
Foder & Strö
Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.