Min häst e utdömd...

Sv: Min häst e utdömd...

Har precis läst tråden.
Beklagar så mycket! till både TS och Rotterö! :cry:

Jag vet precis hur det känns, jag tog bort min tvååring i torsdags :(

/Malin

Stackare jag lider med dig..

Jag fick ta bort min herre i somras. Han var min bästa vän och när den dagen kommer då dom inte vill vara med längre måste man vara tuff och fatta det där hemska beslutet om att låta vännen somna in. Styrkekramar och den största ros för att du har tagit beslutet nu och inte drar ut på det.

När det gäller kommande hästar...Kika runt om det känns bra, det är varken rätt eller fel att skaffa en ny häst. Jag gjorde det...En unghäst, hon har inte tagit Elliots plats men hon fyller tomheten efter honom mer och mer för varje dag som går...

jag fick min första foder häst utdömd då han hade pålagringar i båda fram knäna sedan innan å det viste vi ej när vi fick hem honom =( efter 2 mån såg jag att han ej kunde träcka ut benethelt när han stog i stallet så vi kollade upp d ehos vet å hon sa.. äch de e ju för fan bara en travare slakta den =/ å fan vad arg jag lev. jag lastade in hästen anmälde henne å hittade en som ville ha honom så han slutade sina sista år som avelshingst i flock ihop med sina 10 ston. ett perfekt liv för honom tyvärr fick dom ta bort honom förra året då han plötsligt blev sämre i benen =(

Han hade haft av sträcksenorna på ena bakbenet då han fastande i ett staket på betet för ett år sen. Han blev aldrig bra.

/Malin

Han hade haft av sträcksenorna på ena bakbenet då han fastande i ett staket på betet för ett år sen. Han blev aldrig bra.

/Malin

Fy va tragiskt
De unga som har hela livet framför sig.
Jag misste två och sålde en
Har inga kvar DET ÄR SÅ TOMT
Eventuelt skall det bli en ny om något år eller så.
jag stt o kollade foto i går. Man blir så ledsen.
Jag skall åka och hälsa på den vi sålde. Bor 9 mil här ifrån. Vi får komma dit. Så nästa vecka åker vi nog dit. Han är nu inriden och dom hoppar lite nu Han fyller 5 i maj min upfödning

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 137
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka