A
Aristokats
Sv: Sålde min okompl häst-sedan tvist pga lynnesfel!
Jag har oxå funderat på handpenning men någon sådan finns det inte avtalat om så jag vet inte om jag kan åberopa detta.
Däremot tycker jag det är helt ok att köparna får stå för värdeminskningen samt dem faktiska kostnaderna så som vet.bes(har dem sagt att dem skall stå för), den extra hovvården då hästen hade blödningar i hovarna efter felskoning hos köparna alt överbelastning, när den kom hem samt även kostnaden för hämtningen av hästen.
Är jag helt ute och cyklar el?
Tänkte jag skulle höra av mig snart till dem så goda råd tas tacksamt emot!
Kan du inte ta ut en handpenning på 10 % + besiktningen och alla transportkostnader när du hämtade hästen, är inte det rimligt?, Då är det ju 10% av hela köpesumman, alltså 4000:- + vet 1500:-?? Transport 2000:-??, då har du ju fått ersättning för lite iaf.
Nu vet inte jag om man kan göra så, eftersom jag aldrig gjort det själv.
Jag har oxå funderat på handpenning men någon sådan finns det inte avtalat om så jag vet inte om jag kan åberopa detta.
Däremot tycker jag det är helt ok att köparna får stå för värdeminskningen samt dem faktiska kostnaderna så som vet.bes(har dem sagt att dem skall stå för), den extra hovvården då hästen hade blödningar i hovarna efter felskoning hos köparna alt överbelastning, när den kom hem samt även kostnaden för hämtningen av hästen.
Är jag helt ute och cyklar el?
Tänkte jag skulle höra av mig snart till dem så goda råd tas tacksamt emot!