Sv: Vad fasiken finns det mer att göra egentligen? ('muggeksem')
Terramycin utlöst i torskleverolja (står i den här tråden med, men den är ju lång nu så ingen fara).
Jag har tvättat med lactacyd i början, strängs order från vet då från början, antagligen för att inte irritera huden i onödan med 'många saker'. Efter det har jag använt Hexocil. Vet inte vad som skiljer den mot klorhexidinshampoo, men tillvägagångssättet är ju likadant iaf (dvs massera in, låt verka 10 minuter, skölj). Och nu sista dagarna så fick jag inte tag i Hexocil, så då köpte jag den här:
http://www.acutemedic.com/imageviewer.asp?bildid=07-021&mode=&mcmode=Djurv%E5rd&back=
Den har jag använt lika länge som jag har använt idomin med.
Ska strax gå ut och byta bandage och släppa ut (mina händer måste komma igång och bli brukbara först bara) så får vi se hur det ser ut idag, om den här lilla förbättringen bara var en slump eller om det tänker fortsätta åt rätt håll.
Ikväll borde det visa sig ang hältan, han fick sista finadynet igår, och innan har det visat sig inom ett dygn att hältan kommit tillbaka, så håll en tumme för ikväll.
Jag ska ju prata med veterinären oavsett här i mitten på veckan, så får vi se vad nästa steg blir, beror ju ganska mycket på hur saker utvecklas.
Vad gäller hältan så hitills har finadynet bara satts in igen, eftersom han med finadyne ändå uppvisat förbättring (första veckan var han halt även MED finadyne, sen har han varit ohalt på finadyne. När man satt ut det har han blivit VÄLDIGT öm över 'eksemområdet' med, så den tycks vara kopplad till eksemen. Det går ju inte helt att utesluta att det finns en skada t ex högre upp och den låga svullnaden och hältan är därifrån, men det har ju minskat i trolighet iom utvecklingen. Men som sagt, tänker det bli en till relaps så lär man ju försöka få ihop något annat för eksemen. Vad har jag ingen aning om, men förhoppningsvis vet )
Återkommer med rapport när jag bytt bandage =)