Jag har skabb...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare engelsett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 10 439
Sv: Jag har skabb...

Tack för alla svar snälla ni!
Jo, nog bränner salvan som eld, kan jag lova...jag hoppas den hjälper bara. Undrar hur lång tid det tar för det kliar så inni h-e?
Ingen annan i familjen har symptom...ännu...men jag antar att fortsättning följer. Jag undrar bara hur sjutton jag blivit smittad eftersom jag är en väldigt osocialperson och knappt träffar någon annan än min familj...
Hursom helst så känns det bra att inte behöva oroa sig över hästarna. Börjar själv misstänka att det inte är skabb ja har utan någon form av exem men det visar sig väl...
Hälsningar från Skabbräven

Är det någon mer än jag som tycker att det kliar på hela kroppen när man läser;) Lycka till, hoppas krämen funkar:bump:

Låt oss hoppas att det inte är skabb.
För många år sedan delade jag foderhäst med en tjej som arbetade som tulltjänsteman. Hon fick skabb, och trodde att det berodde på att hon letat efter narkotika bland sängkläder i sovvagnarna som kom från Danmark.
Det värsta var att hon, efter att hon fått diagnosen, berättade för mig att hon använt mina ridhandskar vid flera tillfällen :crazy: Gissa om det kliade på mina händer under flera veckor (men jag blev inte smittad).

Immer

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 091
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 587
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka