Proteinvärde i hö

Sv: Proteinvärde i hö

Hejsan igen. Jag har en undran om soja nu. När jag läser krafts info om proteintillskott skriver de själva att soja är bra för unghästar men till vuxna hästar ges i undantagsfall.
Hur ligger det till. Kan jag använda soja som jag blivit rekommenderad av flera.
Om man tittar på Opti gnägg så rekommenderar det programmet soja till mina hästar.....någon som vet hur det ligger till?

Sen har de ganska mycket soja i Krafft Pluss Grön Vit och vad jag vet marknadsförs väl inte det som foder enbart till unghästar!

Man blir ju lite undrande när de skriver så i sin brochyr.
Därför är det så bra att kunna fråga här:banana:

kl

vart köper man sojamjöl? och vad kostar det ungefär?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 358
Senast: Ise
·
Foder & Strö Foderhästen är en känslig dam som i princip har diarré året runt och inte kan äta blöt silage, lusern eller betfoor öht, vilket är lite...
Svar
11
· Visningar
1 796
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka