klippmaskin till huvud/ben?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare attsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 5 358
Sv: klippmaskin till huvud/ben?

Jag har en sån här (deLaval hcp65), och det funkade alldeles utmärkt att klippa hela hästen med den även ben och huvud(klipper bara halva, dvs undersidan av huvudet), det blev väldigt snyggt och eftersom den är tyst störs inte hästen nämnvärt.

Har aldrig förstått mig på varför vissa vill klippa hela huvudet inklusive öronen, när det egentligen inte behövs (om man inte har en suspekt svettandes häst)

Senast ändrad:

tack för infon :)

ang klippning av hela huvudet så vill jag klippa det då min häst sätter mkt påls där o såsvettas han mkt, kanske tänker mkt? ;)

Jag har en sån här (deLaval hcp65), och det funkade alldeles utmärkt att klippa hela hästen med den även ben och huvud(klipper bara halva, dvs undersidan av huvudet), det blev väldigt snyggt och eftersom den är tyst störs inte hästen nämnvärt.

Har aldrig förstått mig på varför vissa vill klippa hela huvudet inklusive öronen, när det egentligen inte behövs (om man inte har en suspekt svettandes häst)

Har en likadan klippmaskin o klipper hela huvudet o allt med den, går kanon. När man klipper benen måste du nog nästan ha en någorlunda stor maskin då pälsen är mkt "hårdare" där så det måste vara en ganska stark motor i maskinen. bild när du är klar?

är det av mig du vill ha bild? ;)

jag klipper nog bara halva huvudet idag, klipper hela nästa gång.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 874
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 352
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat