stökigt i boxen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Eye of the storm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 550
Sv: stökigt i boxen

Kanske är det något könsbetonat jag vet inte.:confused:

Nja könsbetonat tror jag inte att det är hingstar är klart det renligaste som finns, alltid ordning och reda i boxarna högarna ligger staplade på varandra.

Har även ett sto som är likadan alltid allt i en hög.

Det andra stoet däremot gör en gråhårig, allt är i en enda soppa, var lite förbryllad på henne då det aldrig fanns en enda tillstymelse till samlad hög i hennes box tills jag såg vad hon gör, när hon skitet krafsar hon som en katt både runt om och i högen, blir jättetrevligt när man har bädd till henne ;)
Att hon sedan dessutom är ett matvrak och äter upp vartenda rent strå halm hon kan hitta i boxen gör att det alltid är jäääätte fint i hennes box :crazy:.

Ha ha ha:rofl:
helt underbart!
Visst känns det kul när man känner att man skulle behöva en sil istället för en grep att mocka med!

Apropå nåt annat så har jag läst om och funderat på träckprov.
Hur i h-vete ska man hitta en hel korv å stoppa i påsen! ha ha

raderat.....

Senast ändrad av en moderator:

Att hon sedan dessutom är ett matvrak och äter upp vartenda rent strå halm hon kan hitta i boxen gör att det alltid är jäääätte fint i hennes box :crazy:.

typ det går min polle åsså. min skiter och kissar längst bort
i boxen och det är lätt mockat. :D

Tänkte på denna tråd när jag mockade igår och en annan lite lustig upplevelse jag har ang detta med renlighet.

De två stona jag nämnde i förra inlägget alltså fru jätterenlig och fru gris hade båda föl -06.

Fru jätterenlig styrde sin unge med järnhand när det gällde renlighet i boxen och hon fick ett ställe att skita på punkt slut (såg faktiskt en gång att hon fick en åthutning när hon tänkt skita på ett annat ställe).

Fru gris var precis som vanligt och hennes unge likadan så i den boxen var det ännu mer kaos än vanligt.

Så kom då avvänjningen, unga fröken renlig tyckte uppenbart att ha nu kan jag ha det som jag själv vill och gjorde revolt och förvandlades till gris, klart nummer två i stallet vad gällde att grisa ner (efter fru gris inget slår henne).

Unga fröken gris däremot hon blev precis tvärtom precis som att äntligen slipper jag ifrån mammans grisande nu skall jag ha det fint och där var alltid snyggt och prydligt i hennes box.

Lite roligt det där att de båda blivit precis tvärtemot sina mammor.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Bison
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 931
Senast: Twihard
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka