Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade han bara stannat kvar i stallet tills jag kom hem och informerat mig om hur läget va och rått mig att ringa vet så hade ja inte vatt hälften så arg som ja e nu...
SHF kan inget göra...
Finns inget certifikat eler dyl. att dra in....
Min hovi skodde samanlagt 8 hovar hos mig..
2 med hål på sulan
2 mycket mycket dåligt (mindre än 1 mm sula kvar)
4 ganska ok, hästen tappade dock i muskler och fick taktfel i tölten....
inge vidare nöjd alltså.
inte lika bra odds som din
hoppas det gick bra med din sömstuckna polle!!
Mycket skrämmande läsning det här. Som hästägare är man ganska utlämnad till hovslagaren, även om man står på plats och tittar . Det är ju inte säkert att man själv ser själva jobbet, förrän det är försent.
Jag räknade just ut att jag har haft ett (1) sömstick på 1725 sömmar av samma hovis.
Om de skor med 3 söm på en sida o 4 på andra blir det väl ojämt?
Detta kan även den utbildade hovisen råka ut för. Hästägare som absolut ska stå med näsan i strålen, fingrarna pekande rakt ner i bärranden eller ännu bättre,,, "gulligulla" med hästen precis när man ska göra den slutliga anläggningen så att hästen plötsligt slänger sig så anläggningen blir fel med bränd sula till följd.
Tips till Er hästägare,,, låt hovis jobba i fred så så kan många olyckor undvikas!!!!
Tänk på att om ni eller era stallkamrater är den utlösande faktorn till att hovis häst skadar sig under skoningen så finns det inte en tjans att ni genom föreningens ansvarsförsäkring kan kräva ersättning.
Ok, så du har räknat alla söm hovis spikat dit. Snacka om att ha koll!:smirk:
Detta kan även den utbildade hovisen råka ut för. Hästägare som absolut ska stå med näsan i strålen, fingrarna pekande rakt ner i bärranden eller ännu bättre,,, "gulligulla" med hästen precis när man ska göra den slutliga anläggningen så att hästen plötsligt slänger sig så anläggningen blir fel med bränd sula till följd.
Tips till Er hästägare,,, låt hovis jobba i fred så så kan många olyckor undvikas!!!!
Tänk på att om ni eller era stallkamrater är den utlösande faktorn till att hovis häst skadar sig under skoningen så finns det inte en tjans att ni genom föreningens ansvarsförsäkring kan kräva ersättning.
Så du menar att om ts hade låtit sin hovis "jobba ifred" så hade denna "olycka" inte skett?
Med tanke på hur många som faktiskt har problem med dåligt utförda hov-jobb så är det väl för tusan inget konstigt om man vill se vad som händer?
Ägare som står och gulligullar så att hästen blir oregerlig är säkert ett problem men menar du att alla hästägare som engagerar sig i "hoveriet" är till besvär?