Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö :confused:Har pga att hästen blivit för tjock ( han har varit skadad sedan midsommar och skrittas nu ca 40 min/dag) fått göra om...
Svar
19
· Visningar
1 745
Senast: HelenaHandberg
·
I
Foder & Strö BOVETE - Fagopyrum esculentum - Växtdelar ovan jord Verkan: Vidgar och stärker blodkärl, antihistamin (medel mot allergier)...
Svar
13
· Visningar
8 717
Senast: ishmanda
·
Hästvård Min häst har fula överben nere på båda bak kotorna efetr en sulky olycka. han är inte halt eller något och ska tydligen aldrig lidit av...
Svar
16
· Visningar
1 433
Senast: Mish
·
Foder & Strö Har haft lite noggrannare koll på ungarna ena 1,5 år exakt den andra 1 år o 3 mån gammal, hur mkt de egentligen äter av höet (fri...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Corina
·
Foder & Strö Nån här som har några erfarenheter av att ge Fibergi till föl/åringar? Nån som har nån tanke om det? Nån anledning till att inte...
Svar
14
· Visningar
1 147
Senast: mahlmt
·
S
Hästvård hej hade mina hästar inne inatt och den ena svullnade upp i alla fyra benen riktigt mycket asså. vad är det pga egentligen?? tänkte...
Svar
18
· Visningar
1 090
Senast: godishanna
·
M
Foder & Strö Tycker ni att det är ok att ta bort allt kraftfoder under ca tre veckor precis vid inridningens början? Hon får lucern och mineraler...
2
Svar
26
· Visningar
2 033
Senast: FarresTess
·
U
Hästvård kanske en dum fråga men ja är lite små orolig.. kan dom få kolik enbart alltså pga hösilage? min häst är ju under igångsättning och...
Svar
10
· Visningar
4 714
Senast: HMQ
·
S
Foder & Strö Jag har precis köpt ny häst (om den går igenom besiktningen), som är i toppform och tävlar på elitnivå hoppning och ska hållas i denna...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Har en arabvalack som jag behöver ha lite mothugg ang. val av kraftfoder. Har i år för första gången ett hyffsat bra hö Smrp 53g/kg ts...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Någon som ger det? är ni nöjda? Hur ser fodret ut är det mindre pelletsen än kraffts foder? Vad kostar det? Undrar också vad Hippo...
Svar
6
· Visningar
1 587
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hur hanterar man den kombinationen? Om man har hårt tränande och presterande hästar, när ska man ge havren/annat kraftfoder i...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: oki
·
O
Hästvård Nu är det konstaterat, hästen har spatt :( !! Efter många vänder hos vetrinären fick vi förra veckan svar på vad vi först trodde var...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 461
Senast: Orvar
·
M
Hästvård Min ponny har hostat en längre tid. Aldrig i hagen eller i stallet, Endast vid ridning,uppvärmning. Han är lite snorig (genomskinligt...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: cristobal
·
Hästvård Åker upp till slakten med Pirran imorgon. Känns förj*vligt, och ännu värre är att hon ska åka transport.. Pirran blir nervös och...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Bobby
·
Hästvård Var hos veterinär förra veckan med hästen, egentligen för ett bakben men kom hem med ögonmedicin. Märkte samma morgon att pållen kisade...
Svar
15
· Visningar
1 815
Senast: Ingela_S
·
R
Hästvård Det är sällan jag haft någon förskyld häst, min ena unghäst har haft en konstig torrhosta i 2 veckor nu, ej varit snorig ngn gång...
2
Svar
26
· Visningar
10 736
Senast: MakeMyDay
·
M
Hästvård hur e symp för det? kan det likna symp för fång lite? jag tog ut en vet för ca 2v sen för att min häst knappt ville röra sej,han gav...
Svar
8
· Visningar
2 102
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Jag ska för första gången analysera pållarnas mat. De har förut ätit hö, men ska nu sakta vänjas in på ensilage. Men hur gör man, vart...
Svar
3
· Visningar
791
M
Hästvård har precis fått hem en ny häst som jag hunnit rida en dag och han kändes jätte bra.. sedan så idag så gick han för första gången gå i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: missmuppsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka