Sv: Kolik, hjälp!
[QUOTE
Nicke!
Vart kan man få tag i de tempererade karen du pratade om? Även om det inte har något med koliken att göra måste det ju vara superbra på vintern för att främja att de dricker ordentligt, vet ju bara att jag själv aldrig skulle dricka lika mycket om vattnet var iskallt, *ishjärna, aj!*
Ni om har haft kolikhästar, efter hur lång tid har de återhämtat sig efter ett anfall?[/QUOTE]
www.thermobar.se
Men det finns andra billigare från Bole har jag för mig. Men kanske inte för så många hästar.
Poängen med att ge fri tillgång på hö, är dels, att de inte ligger lika risigt till ifråga om magkatarr och magsår, och dels att de tappar mera intresset för att stoppa i sig en massa skit, rötter, farliga växter o annat som kan vara skadligt.
Och dynavenas mash är effektivare än jag trodde. Det var en helomvändning under en krisig period när jag behövde det. Nu gör jag inte det längre efter att ha skalat bland fodermedlen. Kommer aldrig att ge ett helfoder igen. Skapar hellre en egen matsedel där jag helt kan styra vad maten innehåller.