Kolik, hjälp!

Sv: Kolik, hjälp!

oj, vilket långt inlägg det blev!
stort stort tack till alla som har kommit med råd och tips, de är ovärdeligt att få nya tankar och andras erfarenheter i en situation som denna där man kännersig ganska handfallen :crazy:

Sv: Kolik, hjälp!

[QUOTE

Nicke!
Vart kan man få tag i de tempererade karen du pratade om? Även om det inte har något med koliken att göra måste det ju vara superbra på vintern för att främja att de dricker ordentligt, vet ju bara att jag själv aldrig skulle dricka lika mycket om vattnet var iskallt, *ishjärna, aj!*

Ni om har haft kolikhästar, efter hur lång tid har de återhämtat sig efter ett anfall?[/QUOTE]

www.thermobar.se
Men det finns andra billigare från Bole har jag för mig. Men kanske inte för så många hästar.

Poängen med att ge fri tillgång på hö, är dels, att de inte ligger lika risigt till ifråga om magkatarr och magsår, och dels att de tappar mera intresset för att stoppa i sig en massa skit, rötter, farliga växter o annat som kan vara skadligt.

Och dynavenas mash är effektivare än jag trodde. Det var en helomvändning under en krisig period när jag behövde det. Nu gör jag inte det längre efter att ha skalat bland fodermedlen. Kommer aldrig att ge ett helfoder igen. Skapar hellre en egen matsedel där jag helt kan styra vad maten innehåller.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 381
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Tjholahopp
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar