Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård hejsan Två av hästarna ( 6år & 11år) äter sitt bajs. Dem står i boxar på spån. Dem får till frukost: ½ kg havre & 1kg hö. Till...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 250
Senast: emmapaztej
·
M
Hästvård Tycker ni att man ska lämna päls kvar under magen när man klipper hästen? Tänkte på att det hjälper hästen att hålla värmen och gör...
2
Svar
24
· Visningar
2 657
Senast: Lavinia
·
A
Hästvård Min ponny har fått besvärlig hosta och jag har funderingar om vad det kan tänkas vara. Vi flyttade till ett nytt stall i september...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: lindilutt
·
S
Hästvård Idag fick vi akutavliva en av våra hästar.. känns otroligt hårt och tungt. hon hann bara bli 6 år, otroligt livsglad och underbar häst...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Penny
·
A
Hästvård min häst äter hur mycket som helst när han får chansen och gluffsar i sig alla andras mat, han har otroligt lätt för att gå upp i vikt...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: heidi maria
·
Hästvård Om man maskar med tex Noromectin, hur länge finns det ivermectin i bajset då?? Och finns det kvar i bajset länge??
Svar
15
· Visningar
1 955
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hjälp, sitter med ett recept och söker på fass djur för att läsa lite om ev biverkningar. Jag är antingen helt rubbad som inte får fram...
Svar
12
· Visningar
1 718
Senast: loch
·
Hästvård när brukar man kastrera en hingst?? är intresserad av att köpa en tinker åring.:d men han är fortfarande hingst. vi har två ston och...
Svar
14
· Visningar
2 925
T
Hästvård Har ett problem med mitt sto. Hon ser inte riktigt ren ut på volten i vänster varv. Inga problem i höger varv eller på rakt spår utan...
Svar
12
· Visningar
3 449
Senast: Terri
·
M
Hästvård Jag fick hem `min` häst i juni dom som hade haft honom innan sa att han var vaccinerad för stelkramp, (dom hade haft honom i 2 år när...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Hej! Jag är ute efter en häst lämplig till fritidsridning. Har satt ut annons och fick igår ett svar från en kvinna. Hon skrev att...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: renatechampion
·
Foder & Strö Halvblod 170cm, vägd på klinik för några dagar sedan vägde då 560kg. 24 år. Han har nu legat på en kvot på ca 9 och massor med...
Svar
9
· Visningar
1 106
·
T
Hästvård Snabbfråga; vet någon om det spelar någon roll att man blandar avmaskningsmedlet i kraftfodret i stället för att ge det direkt i munnen?
Svar
2
· Visningar
654
·
H
Hästvård Jag vet att det egentligen är förbjudet att ha el på grindarna mellan hästarna i en skrittmaskin i Sverige, men vad gör man när hästarna...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 573
K
Hästvård Hej jag frågade en fråga för ett tag sedan om någon visste om det fanns någon näring kvar i gräset nu ni sa att det fanns det inte när...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: kamitza
·
Hästvård Får hoppas jag la denna rätt. Hur ligger det egentligen till? Ska man, som vissa säger, inte linda benen varje natt? Jag menar, vissa...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: Natasja
·
N
Foder & Strö lite hjälp önskas! :o kan jag få lite tips om hur jag ska få upp mitt dräktiga sto i bättre hull?? (snälla säg inte sökfunktionen...
2
Svar
27
· Visningar
2 326
K
Foder & Strö Lägger man in värdena per kilo ts eller per kilo foder på grovfodret på ex.vis hippocampus foderstatsprogram?
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Karamellodikt
·
M
Foder & Strö Såg i en annan tråd att dom diskuterade hur mycket hö olika hästar ska ha en gav sina shettisar 5 kg och dom reda inte dom flesta...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 989
M
Foder & Strö ... behöver det blötläggas innan fodring? Har gett det under ganska lång tid till min häst, men har gett det tillsammans med...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.