Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö När man kollar runt lite så ser jag att flera ger sina hästar över 3 kg havre...... Men varför? Är det inte så att en häst bara kan...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: trazel
·
Foder & Strö hej. köpte kraft grov igår, gick in själv. annars är det alltid syrran eller mamma som åkt och köpt maten till pållen. mamma väntade...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: Milou
·
Hästvård Någon som kanske har haft liknande symptomer på sin häst som vet vad som är fel? Började för ungefär 1 och en halv vecka sedan på...
2
Svar
30
· Visningar
2 764
Senast: Olympus
·
G
Hästvård En hästbekant till mig har något som troligen är lindrig kronisk bronkit. Inget som kan göras något åt, vad jag förstår, mer än med...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 813
Senast: Solsidan
·
N
Hästvård Min sköthäst hade helt klart kolik igår:( la sej ner & dåsade på sidan & reste sej ca. 5ggr, sparkade mot magen, var orolig och skrapade...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: ninni_93
·
Hästvård Hejsan! Har en häst (Fullblod) som häromdagen när jag var ute och red haltade till några gånger på höger bak, bara så där helt...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Tinen
·
Hästvård Jag vet inte var jag ska lägga den här tråden ,men jag chansar, ni kan väl flytta den till rätt ställe om det är fel.. Jo jag undrar...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: Immer
·
Hästvård Pållen har fått sår i karlederna.. Mugg var såklart första tanken. Men jag är inte lika säker på det längre. Hagen är relativt torr o...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: nilsa
·
U
Hästvård kanske dum fråga..och fel forum kanske..? men iallafall..varför har man tåkappor på skorna? har tänkt på de hela dagen men har inte...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Dudes Hollywood Star
·
H
Hästvård hej alla, jag har en häst med pålagringar på frambenet. Han har haft dem i några månader och behandlats för dem men det har inte blivit...
2
Svar
20
· Visningar
3 617
Senast: horseway
·
Hästvård Hej! Ska snart med pollen till veterinären för en besiktning och eftersom det är första gången för mig tänkte jag bara höra efter lite...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Sal
·
Foder & Strö Min höbonde verkar ha lite problem med att få hösilaget analsyerat, vilket grämer mig mycket. Nu tar jag hem några balar ändå. Är det...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Amk
·
B
Hästvård Finns det någon härute som vet vart jag kan köpa en speciell höpåse? Den jag vill ha-och som jag har haft är en "säck" med ett hål på...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: LillaGeisha
·
S
Hästvård Tittar på ny häst (halvblosd valack 3 år) och har hittat en som jag verkligen tycker om.:love: Rör sig trevligt underbart psyke och bra...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Ninis
·
G
Hästvård Ska nu klippa min lilla hästapålle idag och undrar hur nu klipper era hästar? Hade själv tänkt köra på filtklippning efterso han har...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Gullungen
·
Foder & Strö ...med åtföljande problem med vikten. Frågan är, hur lite mat kan man ge pållan över natten? Hon står i utebox, på halm och skulle...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Lavinia
·
M
Foder & Strö Är det någon som upplevt att hästar med känsliga magar tolererar sk ångbehandlat (som t ex eggersman har i sina muslisorter) spannmål...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Mozart
·
L
Hästvård Hej. Är i desperat behov av tips till en tävling. Ska ta hand om en svart-skäck och en mörk-brun häst med vita tecken.:) Har nån ett...
Svar
6
· Visningar
959
Senast: Xoya
·
M
Hästvård Fick ett tråkigt besked idag angående mitt varmblod som är 19. Hon blev sparkad i hagen för ett tagsen och har vart halt nu ett bra tag...
Svar
16
· Visningar
1 283
Senast: Hoppla10
·
S
Hästvård den andra hästen i stallet har ont i ryggen. han har tydligen haft ont i ryggen länge innan.han är nu 27år och väldigt stel och får...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: lulski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II