Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Jag har hittat en super snygg maffig 3 åring, som jag precis håller på att köpa. Han är super snygg och inte det minsta hingstig, kan...
Svar
5
· Visningar
3 221
Senast: arabia
·
Foder & Strö Har en fölunge som står på boxvila och bara ska äta grovfoder. Proteinvärdet i vårat hö duger till de äldre hästarna men tycker det är...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: maria_b
·
K
Foder & Strö Jag undrar hur ni lagrar löshavre för att minska risken för värmeutveckling i havren? För första gången lagrar vi egenodlad havre. Vi...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: nordtravare
·
Foder & Strö Hur mycket salt behöver en halvblodsvallack, 10 år, 166cm hög med normalt hull som tränas ganska hårt och hopptävlas upptill 115cm per...
Svar
11
· Visningar
3 205
Senast: Kaki
·
Foder & Strö allt började för ungefär 1 år sedan, då åt min häst groov 90, havre, hösilage och betfor. Benen var som stockar på mornarna, sen...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: sofiaspel
·
G
Hästvård hej jag e nybörjare på täcke fronten, men nu när min pålla blivit gammal vill jag att hon ska varm....hon ska gå ute ett tag till innan...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: c0pyright
·
N
Hästvård (flytta mig om jag hamnat fel) Är det någon som har provat att använda Easyboots vid ridning istället för vanliga skor? Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Persikan
·
Hästvård ... min gamla ponny MÅSTE nämligen lida av binge eating disorder eller något! :p (obs. ironin....) Men allvarligt talat, var och hälsade...
Svar
12
· Visningar
2 390
Senast: Sipuli
·
R
Hästvård Ja, precis som rubriken lyder så har mitt 19 åriga sto, börjat få kala fläckar på halsen. Igår såg jag att hon fått en fläck, men då...
Svar
12
· Visningar
1 654
Senast: renatechampion
·
J
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga tråden, gör ett försök här. Vilka slags täcken behöver man ha till sin häst? När ska man använda...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Lena
·
K
Foder & Strö Min hö-analys har kommit nu, så jag sitter och försöker räkna med hjälp av hippocampus program. Det är första gången för mig, så jag är...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: knasan
·
Foder & Strö Om man ska räkna in foderjäst i ett foderstat prog. hur mycket smrp är det per kg ? Hittar bara uppgifter på 25%
Svar
2
· Visningar
638
Senast: ankic
·
G
Foder & Strö Just nu hittar jag inte information om vilken TS-halt hösilage ska ligga inom, och när det blir ensilage. Nå'n som kan hjäläpa? :bow:
2
Svar
23
· Visningar
2 596
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag har just kommit hem med min kille från strömsholm. Hältan visade sig vara artros, inte så oväntat vid hans relativt höga ålder...
Svar
7
· Visningar
1 552
Senast: aramis
·
N
Foder & Strö Är mögel i hösilage vitt? Ser det ut som ludd? Ser det ut som spindelväv? Anledningen att jag frågar är att jag är så osäker! Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
9 874
Senast: spindel_17
·
S
Hästvård Jag har ett sto som har börjat bli lite jobbig. Hon har börjat att vibrera i hela kroppen ibland, när hon har skakat färdigt så blir hon...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: stall M
·
M
Foder & Strö hur gör ni som har hästarna i kalla stall på vintern med betfor? Jag är uppe i stallet på dagtid då lägger jag in betfor och havre o...
2
Svar
20
· Visningar
2 009
Senast: sorbifolia
·
M
Hästvård Mellan ganascherna är det på ena sidan en svullnad, som ett mindre ägg ungefär. Hon tycker inte om att man klämmer, men har ingen temp...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Månsane
·
Foder & Strö Om man ger linfröpellets/kaka torrt kan det ge problem med tänderna? Ger just nu ca 2-3dl linfrö (hippos), 2-3dl solros och 1dl...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Vilket föredrar ni? Har ni sett bättre/sämre effekt på något av dessa preparat? Vilken är skillnaden på dessa preparat? Tacksam för svar
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: Moffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka