Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Min häst har bronkit och ska i fortsättningen äta hösilage, men vi har reagerat på kvaliten på balarna.Var och varannan bal är det ju...
Svar
16
· Visningar
1 536
Senast: fotis
·
Foder & Strö Detta blir mitt allra första inlägg här på Bukefalos. Jag undrar om det är fler än jag som är lite brydd över hur och vad som är...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: yolina
·
F
Hästvård Vilka risker är det med en stående kastration ? Har en ganska stor häst, närmre 170. Måste man till klinik då eller kan man göra det hemma.
2
Svar
24
· Visningar
2 422
Senast: Orkan
·
S
Foder & Strö Finns det någon som ger krafft grov samt linfrökaka till fångponny. Vår ponny är så mager jag behöver få upp henne i hull men HUR??
2
Svar
22
· Visningar
4 172
Foder & Strö Eftersom vi har ett riktigt bra hösilage det här året :banana: har jag börjat ge hästen 1 dl majsolja i fodret. Detta har "tyvärr" gett...
2
Svar
30
· Visningar
3 431
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Var inne för 3 veckor sen idag och lämnade in ett prov i en djur & natur butik , analysen i sig skulle ta 5 dgr. Men jag har fortfarande...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Astael
·
K
Hästvård Igår när jag kom till stallet och skulle rida hade min nyskodda hästs sko flyttat sig och tåkappan satt inne i hoven! :cry: Fick...
2
Svar
29
· Visningar
10 082
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård När ni har haft häst som av någon anledning gipsat hoven och haft boxvila. Hur har ni gjort då ni tagit ut dem på en promenad ute för...
Svar
7
· Visningar
6 411
Senast: Pegija1
·
M
Hästvård Hej alla! Jag är lite nyfiken att veta vad ni har för erfarenhet av att låta operera bort lösa benbitar samt hur det varit efter och...
Svar
13
· Visningar
3 635
Senast: Daun
·
S
Foder & Strö Har vart så tveksam över betfor så vill verkligen veta :smirk: men hur länge kan/ska betfor svälla i vattnet innan det blir dåligt...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Royal_724
·
Foder & Strö Min häst gick förra året på en foderstat som gav ca 70 MJ och var fin på det. I år kommer han gå på fri tillgång och jag vet inte...
Svar
18
· Visningar
2 115
Senast: _86a_
·
Hästvård Har fått i uppdrag att fråga här om någon har tips/erfarenehter av följande. Fyraårigt sto som för ca tre månader sedan fick en svår...
Svar
4
· Visningar
2 178
Senast: zakki
·
Hästvård Min pålle har "torr" snoppis, ser liksom ut som väldigt torra läppar ungefär, lös hud och så. Bör man göra nånting åt det eller bara...
2
Svar
35
· Visningar
5 010
Senast: Snobben
·
Foder & Strö Min häst åkte på en lindrig släng av fång i början av sommaren( har tidigare aldrig haft det). Åt antiinflammatoriskt i 4 dagar o sedan...
Svar
12
· Visningar
3 687
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Just det! Var finns det att få tag på? Ringde och pratade med dom där jag köper foder och dom hade det inte på säck bara i deras...
Svar
6
· Visningar
2 891
Senast: Carolrita
·
F
Hästvård Hej! Jag har en ponny som har gallor på alla fyra benen dygnet runt. Hon har haft det sen i somras. jag rider ca 4-5 gånger i veckan...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: shure
·
S
Hästvård Min häst skall gå på fri tillgång och äta från en hösilagebal i vinter. Han kommer självklart bli väldigt tjock då han är väldigt lätt...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Abova
·
S
Hästvård Någon som varit med om det? Prognos osv? Har inte fått det konstaterat ännu, men misstänkt. Veterinären misstänker det men hon var...
2
Svar
22
· Visningar
14 894
Senast: shure
·
A
Hästvård Hur ofta tycker ni att man ska ta träckprov? :)
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: Madick
·
H
Hästvård hej ! jag skulle vilja veta ungefär hur länge en shetlandsponny och en islandshäst lever. :rofl: Tack på förhand :) Mvh :Isabelle
Svar
14
· Visningar
7 340
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka