Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min kompis funderar på att köpa havrehalm. Men hon undrar om det är energi i havrehalm eller nått annat som gör hästen piggare? Är jätte...
2
Svar
21
· Visningar
3 785
Senast: Ozen
·
Hästvård Har en liten fråga... Min 5åring har en exremt pratglad mage... :crazy: Den låter HELA tiden.. Om man står och ryktar/mockar eller...
Svar
11
· Visningar
2 386
Senast: axel
·
Foder & Strö Våran kille är nu snart 1.5 år och äter som en hel karl han får i sig i allafall 10kg hö om dagen, vilket vi tycker är mkt då han innan...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: zanzan
·
J
Foder & Strö Finns säkert fler trådar om detta men hittade ingen trots ihärdig sökning. Länka gärna om jag sökt fel.. Såg att de hade foder för bara...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Thorine
·
Y
Foder & Strö Hej! Nästan Alla jag vet utfodrar med betfor.... betfor är ju egentligen rent socker. men läser man på reklamationer från betpower så...
Svar
3
· Visningar
805
F
Hästvård Har tänkt klippa min ponny ganska snart då hon svettas mycket vid ridning, och då kommer självklart frågan upp om täcken. Kommer jag...
2
Svar
20
· Visningar
6 860
Senast: Cilla
·
A
Foder & Strö Vad gör det för skillnad att bara ge hö, havre, mineraler, betfor resp hö, havre/grund, betfor eller hö, grund, betfor? Min fråga är...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: pinky
·
Hästvård Mitt sto hade en massa gult slem därbak idag, som en kraftig flytning. Är det någon som vet vad det kan vara? Nåt att genast oroa sig...
Svar
10
· Visningar
3 904
Senast: Urigurien
·
R
Hästvård Hej, min sköthäst har gallor, haft det en längre tid.... Har läst att man ska linda benen på kvällen för att dom ska gå bort. Har...
2
Svar
25
· Visningar
2 820
Senast: ristroem
·
Foder & Strö Hippos hemsida ligger nere, och jag skulle behöva analysvärdena på deras Alfa och Harmoni musli. Nån som har/vet? Gärna snabba svar:)!
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Hannely
·
I
Hästvård Vad menar folk när de säger att en häst är överbyggd??:confused: Har sett det uttrycket flera gånger här på bukefalos. Mkt tacksam för...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: In_Joy_And_Sorrow
·
Foder & Strö hur jag än räknar och knopar med mina hästars foderstater blir kalciumnivån för hög. är det något jag bör oroa mig över, och som kan ge...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Fredag
·
K
Hästvård Jag har alltid hört att man ska börja klippa hästen tidigt, typ i oktober. Men jag undrar varför? Är det inte bara att lägga på ett till...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: kaktusen
·
Hästvård Om man har en häst som blir utdömd men som man känner att man vill ge en andra chans pga att man inte hittat ngt konkret fel på men att...
Svar
15
· Visningar
2 097
Senast: Madelene
·
Foder & Strö Jag är lite fundersam när det gäller kraftfodret. Hästen behöver en fast matrutin med bestämd mängd foder, men sen är det väl inte bra...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: milly
·
C
Foder & Strö Jag har en fundering om kornkross och havrekross, ni som ger era hästar det, hur mycket ger ni korn el havrekross + hö ger ni om dagen ...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: spindel_17
·
B
Hästvård Hej. Jag har ett 8 månaders föl som går i samma hage som sin mamma och en vallack. Fölet tuggar på deras manar och svansar. De är tankt...
Svar
16
· Visningar
2 977
Senast: Gaia
·
Foder & Strö någon som vet vad betforen innehåller för värden? tacksam för svar!
Svar
14
· Visningar
1 305
Senast: BeastieBabe
·
A
Hästvård Hej. Pålle har börjat få bärrandsröta och jag har upptäckt det i ett tidigt stadie. Har skaffat kopparsulfat eftersom många verkar...
Svar
8
· Visningar
9 741
Foder & Strö Liten är ju uppfödd på mjölkersättning och har nu fått flytta till sitt nya hem den kommande tiden. Jag fick analys på hösilaget av...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka