Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Är ekollonen lika farliga nu när de blivit bruna som när de är gröna? Och hur är det med bladen? Tacksam för svar!
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: pion
·
S
Hästvård ja, kombinationen är ju inte superkul. jag har ett shetlandssto som ska vara 21 år gammal, hon hade kraftiga hovförändringar(fång)...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: lundborg
·
K
Hästvård Jag har en häst och nu när det är så lerigt ute sköljer jag benen på honom innan jag ska rida. Nu har det hänt två gånger att efter jag...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: DarkInNight
·
V
Foder & Strö Kära bukevänner! Nu har äntligen min höanalys kommit. Jag har tidigare inte haft egen häst så detta är min första analys samt...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Visp
·
M
Hästvård Min häst var ute i hagen som vanligt med sina tre andra kompisar och dom busade och han fick antagligen en smäll på frambenet. det enda...
Svar
8
· Visningar
1 514
Hästvård Kom att tänka på en sak.. Kan man använda Zon, Orudis och liknande smärtställande/antiinflammatoriska salvor på hästar? Eftersom...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: Nate
·
S
Hästvård Hovis upptäckte att hästen hade en närmare 3 cm djup hålvägg när han skulle slå på tappsko. Kommer nästa vecka och gör helskoning och...
Svar
9
· Visningar
1 867
Senast: Pegija1
·
Foder & Strö vi e kanske ute för sent men har skitsvårt att få tag på hö har det gått bra för er eller var det ett dåligt hö år i år? vart brukar ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 161
P
Foder & Strö Såg på TV igår att det kan bli ett stort problem med mördarsniglar i hösilage och ensilage i år pga fuktiga marker. Man varnade...
2
Svar
32
· Visningar
4 124
T
Hästvård Genom att tillsätta amoniak till halmen bryts aminosyrornas kedjor ner till mer lättillgänglig energi. Pratade med en produsent i går...
Svar
14
· Visningar
2 331
Senast: Alexandra_W
·
E
Foder & Strö Såg idag en sådan genilaisk ide när jag var ute och åkte. I en hage hade man satt ihop 3 st pallkragar och lagt hö i som hästarna stod...
Svar
17
· Visningar
10 204
Senast: Tora
·
M
Hästvård Hej, Vi har varit och tittat på en häst som i vevar något med frambeneni traven. Hur ska man ställa sig till detta? Ska man strunta i...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: saila
·
Hästvård Min häst har fått en sårskada som gått in mot en led, leden blev dock inte infekterad då jag hann upptäcka skadan tidigt. Men nu är...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Nickelodion
·
Hästvård Min häst har fått några ''proteinknölar'' på ryggen, vi ringde till Hippos foderrådgivning, eller om det var Kraffts, men iaf. De sa...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: roadkilled
·
Foder & Strö Var kan man se näringsvärdet i hackad lucern? Behöver veta till min foderstat..
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Carolrita
·
Hästvård Min kuse har varit varm och haft högre puls på vänster fram och bak...vet inte riktigt vad han lyckats göra i hagen!?:confused: Igår...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: lakrits
·
B
Foder & Strö Har nu räknat på min enislageannalys, och behöver få upp ca/p-kvoten. Dock är det för mycket fosfor, så tipset är att ge mineraler med...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Bialitt
·
Hästvård Hehe, det vet jag..:idea: men tänkte att det kanske var nån finurlig människa här inne som kanske hade en bra beskrivning/bild på hur...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 278
Senast: biffen
·
Hästvård Efter ca 5-7 veckor boxvila, fick min fina flicka äntligen komma ut i liten hage..Hon har haft fång. Men I samma hage går det...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: Josssefine
·
S
Hästvård Har en häst som fått mugg på alla ben, lite skorpor bak och på ena frambenet men högerfram har sår och mycket skorpor. Kan detta påverka...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• När brukar uppfödare höra av sig?
  • Elmia i helgen
  • Hönstråden II