Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hej, Jag har en stor hage och en lila hage bredvid huset. Hästar kan går från lila hagen in i stor hagen själv, men jag mater de i...
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: Sammy
·
Hästvård I normala fall hade hästen varit klippt vid det här laget, men i år ska hon få en mycket välbehövlig vintervila på 6 långa veckor...
Svar
17
· Visningar
1 423
Senast: Alexandra_W
·
D
Foder & Strö Här är ännu en med konstiga hövärden och jag försöker nu få ihop en vettig foderstat till min B-ponny som är mycket känslig och har haft...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Dawn
·
Foder & Strö Hur vet man om man ska ha blå, röd eller gul? Vad är skillnaden? Pris?
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Arablife
·
C
Foder & Strö Ja, på ett ungefär alltså?
Svar
7
· Visningar
6 621
Senast: korneva
·
Foder & Strö Så vad använder ni för foder till er häst? Vilken foderstat har er häst? Vad kostar fodret för er varje månad? (Skriv gärna priser...
2
Svar
36
· Visningar
2 832
Senast: Piraja
·
G
Foder & Strö Jag har försökt hitta information om utfodring av koensilage till häst, men hittar inget som riktigt ger svar på mina funderingar...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Foder & Strö Jag har precis fått analyssvar på årets hösilage och tycker värdena är helt OK, drygt 5,5 i kvot g SRP/MJ, fungerar bra att...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: Mynta2
·
P
Foder & Strö Vet inte om det redan finns en sån tråd. Försökte söka. Länka gärna annars. Vad anser ni är fördelarna respektive nackdelarna med hö...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: tabac
·
Foder & Strö Nån som vet vart man kan få tag på det? Granngården har inte :/
Svar
6
· Visningar
916
Hästvård Fick fel uppgifter av ägaren. Det är strålbenet som är helt av och inte hovbenet. Någon som har erfarenhet av detta? Hästen har bara...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: Isa_bella
·
Foder & Strö Är detta bra värden?? 63 smb protein, och 6,3 energi
Svar
2
· Visningar
649
Senast: HelenaHandberg
·
T
Hästvård Min 4 åring skakar på huvudet när man ridit ett tag. Har aldrig sett honom skaka på huvudet annars. Han skakar inte när man travar...
Svar
6
· Visningar
3 745
Senast: samuel
·
Foder & Strö Jag hyr box hos en gammal dam som har x antal års erfarenhet. Vilket är både bra och dåligt, då hon stannat kvar i den "äldre...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: jupiter-judex
·
S
Foder & Strö Vi har fortfarande våra hästar ute dygnet runt. Det finns massor av gräs i hagen, fast inte det fina sommargräset utan det lite...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: Smultron92
·
M
Foder & Strö vi har en 30 åring i stallet han vill inte äta upp sitt hö frukosten struntar han i och går iväg och betar av det gräs som finns kvar...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: makejo
·
Hästvård Min lilla islänning dricker inte så mkt som han borde på natten. Ibland dricker han inte ens en hal hink. Några tips?
Svar
11
· Visningar
1 220
B
Hästvård En vän till mig har en ponny som helt plötsligt blivit sulöm eller något sånt. Hon vill helt plötsligt inte gå på gruset utan går till...
2
Svar
21
· Visningar
1 911
Senast: Tinen
·
K
Hästvård Hola!! Vet inte om detta ligger under rätt rubrik , men undrar om någon annan har ett så kallat överbrunstigt sto där hemma. Om så ...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Kiraesprit
·
Hästvård Min travare hade dåliga ryggmuskler förut och jag har börjat med övergångar, har det kommit mer ryggmuskler? Den här bilder är tagen...
2
Svar
31
· Visningar
4 753
Senast: Aviatrice93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka